Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Διδάσκοντας Κοινωνικές και Συναισθηματικές Δεξιότητες στο Σχολείο / Teaching Social and Emotional Skills in Schools

πηγή: http://blogs.kqed.org/

By Katrina Schwartz
   Τα περισσότερα σχολεία εργάζονται για να αλλάξει η νοοτροπία στο σχολείο με προγράμματα που στοχεύουν στη βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Τα μαθήματα διδάσκουν άμεσα στους νέους πώς να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με θετικό τρόπο, να διαχειρίζονται το θυμό και να ασχολούνται με την επίλυση προβλημάτων. Ενώ, λοιπόν, νέες μελέτες δείχνουν ότι έτσι βελτιώνουν πάρα πολύ και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, όλο και περισσότερα σχολεία προσπαθούν αυτή την προσέγγιση.  Οι ερευνητές έχουν αρχίσει να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις επιπτώσεις της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης σε σχέση με τη συμπεριφορά και την ακαδημαϊκή επίδοση.
  Η έρευνα δείχνει ότι η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση (SEL) είναι ζωτικής σημασίας για την άμβλυνση των κοινωνικών προβλημάτων που υπάρχουν εγγενώς στα σχολεία και αναιρούν τη μάθηση. Τα προγράμματα αυτά που διδάσκουν δεξιότητες ζωής είναι κάτι πολύ περισσότερο από μία αντι-εκφοβισμού στρατηγική. Για το σκοπό αυτό, η Συνεργασία για την ακαδημαϊκή, κοινωνική και συναισθηματική μάθηση - περισσότερο γνωστή ως CASEL - έχει ως αιχμή του δόρατος της προσπάθειας την αξιολόγηση και τη μέτρηση των θετικών επιπτώσεων της κοινωνικής και συναισθηματικής προγράμματα εκμάθησης. Η οργάνωση θα κυκλοφορήσει μια νέα έκθεση που θα ενημερώνει τον οδηγό που κυκλοφόρησε πριν από 10 χρόνια, όταν το κίνημα ήταν στα σπάργανα.
 
   Ο οδηγός 2013 CASEL Guide: Effective Social and Emotional Learning Programs αντανακλά την αυξημένη αυστηρότητα στην αξιολόγηση των προγραμμάτων και αντλεί από περισσότερες από 200 μελέτες για τη SEL  που έχουν δημοσιευθεί στην Ανάπτυξη του Παιδιού. Ο Casel έχει ορίσει επίσης 23 προγράμματα  Πολλά από τα προγράμματα που έλαβαν την ονομασία Επιλογών (the SELect) πέρασαν από τυχαιοποιημένες μελέτες ελέγχου, ενώ άλλα αξιολογήθηκαν μόνο σε ό, τι η έκθεση ζητά, δηλαδή χωρίστηκαν σε ομάδες με ένα μη τυχαίο τρόπο.
"Η Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση περιλαμβάνει τις διαδικασίες μέσω των οποίων τα παιδιά και οι ενήλικες μπορούν να αποκτήσουν και να εφαρμόσουν τις γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη διαχείριση των συναισθημάτων και την επίτευξη θετικών στόχων, να αισθάνονται και να δείχνουν κατανόηση για τους άλλους, να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν θετικές σχέσεις, και να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις», αναφέρει η έκθεση.
  Για να το κάνετε αυτό, τα προγράμματα επικεντρώνονται στη διδασκαλία με τους μαθητές σε νεαρή ηλικία πώς να επικοινωνούν, να λύνουν ένα πρόβλημα, ενώ  ασχολείται και με την απογοήτευση για τους στόχους που έχουν τεθεί με εστιασμένες δραστηριότητες. Τονίζουν πέντε τομείς αρμοδιότητας: την αυτο-διαχείριση, την αυτογνωσία, την κοινωνική ευαισθητοποίηση, τις δεξιότητες σχέσεων και την υπεύθυνη λήψη αποφάσεων. Αν οι μαθητές τα πάνε καλά σε αυτούς τουςς πέντε τομείς της έρευνας δείχνουν ότι κατά μέσο όρο, βελτιώνουν την ακαδημαϊκή επίδοση κατά 11 εκατοστιαίες μονάδες.
 
Για παράδειγμα, ένα πρόγραμμα που ονομάζεται 4Rs (Reading, Writing, Respect and Resolution)  (ανάγνωση, γραφή, σεβασμός και αποφασιστικότητα) παρέχει υλικό για τους εκπαιδευτικούς να διαβάζουν δυνατά και να συζητήσουν με τους μαθητές τους. Υπάρχουν λοιπόν συγκεκριμένα, διαδοχικά, διαδραστικά μαθήματα για να βοηθήσει τους μαθητές του να αναπτύξουν τη δημιουργική επίλυση προβλημάτων, την αποδοχή της διαφορετικότητας, τη διαχείριση των συναισθημάτων και την ικανότητα να σταθούν σε πειράγματα ή εκφοβισμό. Τα μαθήματα  είναι διάσπαρτα σε όλο το έτος,  ενώ οι ιστορίες προέρχονται από μια ποικιλία από πολιτισμικά περιβάλλοντα. Επιπλέον, υπάρχουν κατ 'οίκον εργασίες που απαιτούν ο μαθητής να φέρει την κοινωνική και συναισθηματική μάθηση στο σπίτι του για να καθοδηγήσει τους γονείς και τους φροντιστές.
Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε κατά την Τρίτη και Τέταρτη τάξη ενός αστικού σχολείου, όπου το 62 τοις εκατό των μαθητών ήταν σε δωρεάν ή με μειωμένο μεσημεριανό γεύμα και ο πληθυσμός ήταν σε μεγάλο βαθμό από την Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Η τυχαιοποιημένη δοκιμή ελέγχου ακολούθησε τους μαθητές σε διάστημα τριών ετών και ανακάλυψαν μια βελτίωση στην ακαδημαϊκή επίδοσή τους που συχνά ενεργούν έξω με αυξημένη θετική συμπεριφορά, λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και λιγότερη συναισθηματική δυσφορία.
  Ο Casel βλέπει  τα προγράμματα όπως το 4Rs ως απόδειξη ότι οι μαθητές χρειάζονται σαφείς οδηγίες σε θεμελιώδη κοινωνικά και συναισθηματικά μαθήματα που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τα διαπροσωπικά προβλήματα σε όλη τη ζωή. 
  Ο οδηγός Casel, κατ 'ουσίαν, είναι ένα κέντρο πληροφόρησης για τα προγράμματα SEL, μπορεί να είναι ένα πρακτικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς. Όλα τα επιλεγμένα προγράμματα αξιολογούνται και υπάρχει  Έκθεση Καταναλωτών με περιγραφές του κάθε προγράμματος για τους διαχειριστές ή τους εκπαιδευτικούς που αναζητούν ένα πρόγραμμα που ταιριάζει στο πλαίσιο της τάξης τους. Τα διάφορα προγράμματα παρέχουν ένα πολύτιμο εργαλείο για τα σχολεία ΠΟΥ προσπαθούν να προβληματιστούν σχετικά με τους τις δικές προσπάθειες για την κοινωνική και συναισθηματική εκπαίδευση και μάθηση SEL.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...