Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2012

Μαθηματικά παιχνίδια

Όλα τα μαθηματικά παιχνίδια από ολόκληρο το φάσμα των μαθηματικών δεξιοτήτων: κλικάρετε εδώ!

Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012

Γλώσσα Γ' / Δ' Τάξεων

Κλικάρετε εδώ! για να δείτε το on line λογισμικό του Π.Ι.

Εννοιολογικοί Χάρτες

Ο Τζόζεφ Νόβακ με τους συνεργάτες του, τη δεκαετία του 1970, κατασκεύασαν τους εννοιολογικούς χάρτες. Μετά από μελέτες, καταγραφές και αναδράσεις, κατέληξαν στη χρήση των ιεραρχημένων εννοιολογικών χαρτών. Οι εννοιολογικοί χάρτες είναι δυσδιάστατοι και παρουσιάζουν συγκεκριμένες έννοιες, σε λογική, ιεραρχική σειρά. Οι έννοιες τοποθετούνται ιεραρχικά, με την ανώτερη (σύνολο) ιεραρχικά έννοια στην κορυφή. Στα πλαίσια του σχολείου, η ανώτερη έννοια θα μπορούσε να είναι το θέμα που πρόκειται να συζητηθεί. Οι έννοιες ενώνονται με βέλη, τα οποία περιγράφονται με συνδετικές λέξεις ή φράσεις. Κάθε έννοια εμφανίζεται μόνο μία φορά σε κάθε εννοιολογικό χάρτη, ενώ οι έννοιες θα πρέπει να γίνονται διαρκώς και πιο εξειδικευμένες. Στη βέλτιστή του εκδοχή, ο χάρτης πλαισιώνεται κι από παραδείγματα. Για την κατανόηση κάθε έννοιας μέσα στον εννοιολογικό χάρτη, σημαντικές είναι οι συνδέσεις με τις άλλες έννοιες. Ένα παράδειγμα εννοιολογικού χάρτη παρουσιάζεται στην εικόνα από κάτω, όπου ως κορυφαία έννοια χρησιμοποιούνται τα "Ζώα". Η κατασκευή του εννοιολογικού χάρτη έχεις ως σκοπό να αποκαλύψει τις σκέψεις και τις απόψεις του συγγραφέα κι όχι να επαναλάβει απομνημονευμένες έννοιες. Για το λόγο αυτό, η δομή κάθε χάρτη είναι μοναδική, ανάλογα με το συγγραφέα, και αντανακλά τις εμπειρίες του και τις πεποιθήσεις του. ImageΗ χρήση του εννοιολογικού χάρτη συχνά συνδέεται με τον εποικοδομητισμό, καθώς ο εννοιολογικός χάρτης αποτελεί πολύ καλή αφετηρία για την εποικοδομητική διδασκαλία. Όσο αφορά τον εποικοδομητισμό, σε γενικές γραμμές ο Νόβακ τον περιγράφει ως τη θεωρία που αποδέχεται πως από τη γέννηση έως τα γηρατειά ή το θάνατο, τα άτομα οικοδομούν κι ανοικοδομούν τις έννοιες των γεγονότων και των αντικειμένων που παρατηρούν. Για τους κονστρακτιβιστές, η γνώση δημιουργείται και δεν ανακαλύπτεται. Ακόμη κι αυτοί που ασκούν κριτική στον κονστρακτιβισμό παραδέχονται την επιτυχία του, στη δημιουργία ενός σημαντικού συνόλου εμπειρικών δεδομένων που έχουν συνεισφέρει στη γνώση μας και την κατανόηση των δυσκολιών κατά τη διδασκαλία της σχολικής επιστήμης. Βιβλιογραφικές αναφορές περιγράφουν τα πλεονεκτήματα τις εποικοδομητικής διδασκαλίας στη βιολογία, ενώ διαπιστώνονται βελτιώσεις στα αποτελέσματα δοκιμασιών, στην συμπεριφορά των μαθητών, και τη διασκέδασή τους καθώς ενασχολούνται με το αντικείμενο. Ο Κονστρακτιβισμός δίνει έμφαση στο γεγονός πως η επιστήμη είμαι μία δημιουργική ανθρώπινη προσπάθεια με ιστορικές και πολιτισμικές αναφορές και πως η γνώση της δεν είναι ποτέ απόλυτη και δογματική.
Η ανάπτυξη τέτοιας δομημένης κι αναδομημένης γνώσης, μπορεί να παρουσιαστεί γραφικά με τη χρήση των εννοιολογικών χαρτών. Η μάθηση που βοηθά τη συγκεκριμένη διαδικασία γνωστικής ανοικοδόμησης, θα επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα. Η διαδικασία της σχεδίασης θεωρείται επίσης πως βοηθά στην αποκάλυψη στους μαθητές των σχέσεων που δεν είχαν διαπιστωθεί νωρίτερα, και δρα ως μία εστία για επικοινωνία μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Αυτό φαίνεται και από τις παρατηρήσεις των Νόβακ και Γκόγουιν, πως "η σχεδίαση εννοιολογικών χαρτών από μαθητές και καθηγητές συχνά αποκαλύπτει νέες σχέσεις κι επομένως νέες ερμηνείες, ή τουλάχιστον ερμηνείες που δεν ήταν συνειδητοποιημένες πριν από την κατασκευή του χάρτη". Ο Γουάντερσι, έκανε ένα βήμα περαιτέρω αναφέροντας πως "η χαρτογράφηση και η κατασκευή των εννοιολογικών χαρτών, δείχνει πως ο μαθητές γνωρίζει και καταλαβαίνει".

Βιβλιογραφία
  1. Lord, T.R. (1997) A comparison between traditional and constructivist teaching in college biology. Innovative Higher Education, 21(3): 197 - 216
  2. Novak, J.D. and D.B. Gowin (1984) Learning how to learn. Cambridge, CUP.
  3. Novak. J.D. and D. Musonda (1991) A twelve-year longitudinal study of science concept learning. American Educational Research Journal, 28(1): 117 - 153
  4. Novak, J.D. (1998) Learning, creating and using knowledge: Concept maps as facilitative tools in schools and corporations. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates
  5. Novak, J.D. (1998) The pursuit of a dream: education can be improved. In: Mintzes, J.J., J.H. Wandersee and J.D. Novak (Eds.) Teaching science for understanding: A human constructivist view. San Diego, Academic Press pp. 3 - 28
  6. Osborne, J.F. (1996) Beyond constructivism. Science Education, 80(1): 53 - 82
  7. Vygotsky, L.S. (1978) Mind in Society. Edited by Cole, M., V. John-Steiner, S. Scribner and E. Souberman. Cambridge. Mass., H.U.P
  8. Wandersee, J.H. (1990) Concept mapping and the cartography of cognition. Journal of Research in Science Teaching, 27(10): 923 - 936.

Ταξίδεψε πανοραμικά πριν βρεθείς εκεί!!!

Τι είναι η πατρίδα μας;;;!!!

Το greecevirtual.gr εκτός από μια οπτική πανδαισία, αποτελεί παράλληλα ένα χρήσιμο τουριστικό εργαλείο για τις διακοπές, καθώς προσφέρει μια σειρά χρήσιμων πληροφοριών για τη διαμονή, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια,  σημεία όπου μπορείς να κάνεις ιστιοπλοΐα, θαλάσσια σπορ, εναλλακτικό τουρισμό και άλλες δραστηριότητες. Πολύ χρήσιμος ιστότοπος για τη Γεωγραφία της Ελλάδας!!!!

Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2012

Μαφάλντα (Ένα υπέροχο κόμικ για την παραγωγή προφορικού & γραπτού λόγου)

Η Μαφάλντα είναι δημιούργημα του Αργεντινού σκιτσογράφου Joaquín Salvador Lavado, ο οποίος είναι γνωστός με το ψευδώνυμο Quino (Κίνο).



Η Μαφάλντα (Ματθίλδη στα ελληνικά) είναι ένα πεντάχρονο κοριτσάκι, με αντίληψη ενηλίκου. Είναι πολιτικοποιημένη και βαθύτατα προβληματισμένη. Ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο, την παγκόσμια ειρήνη και επαναστατεί για όλα τα στραβά που βλέπει γύρω της. Είναι πανέξυπνη, ευγενική, περίεργη και αμετανόητα απαισιόδοξη. Αγαπά την οικογένειά της, αλλά μισεί την σούπα. Λατρεύει τους Μπιτλς και θέλει να γίνει διερμηνέας στον ΟΗΕ, όταν μεγαλώσει.

Το περιβάλλον που ζει και κινείται η ηρωίδα το αποτελούν οι γονείς της - δυο φυσιολογικοί και συνηθισμένοι άνθρωποι- ο αδελφός της Γκίγιε, που λατρεύει τη σούπα και μια ομάδα φίλων τους: ο ονειροπόλος Φελίπε, ο φιλοχρήματος Μανολίτο, η υπολογίστρια Σουζανίτα, ο καλοκάγαθος Μιγκελίτο και η κοντούλα Λιμπερτάδ (Ελευθερία), έμμεσο σχόλιο του Κίνο για την πολιτική κατάσταση στην Αργεντινή την δεκαετία του εξήντα (αυταρχικό καθεστώς Περόν, Χούντα Βιδέλα).



Εξαιρετικό υλικό για την παραγωγή προφορικού & γραπτού λόγου. Κλικάρετε εδώ!!!

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2012

Νίκος Καζαντζάκης, ένας ταξιδευτής σε τόπους και ιδέες


Σκοπός του προγράμματος, τόσο μέσα από την ξενάγηση στις Συλλογές του Μουσείου, όσο και μέσα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες, είναι να γνωρίσουν οι μαθητές βιωματικά την πολυδιάστατη προσωπικότητα του συγγραφέα, διανοούμενου, κοσμοπολίτη, ταξιδευτή Νίκου Καζαντζάκη.

Πέρα από την σκιαγράφηση του ίδιου του συγγραφέα, τίθεται ως στόχος η γνωριμία των μαθητών με τα ιστορικό-κοινωνικά συμφραζόμενα της εποχής μέσα στην οποία ζει και εμπνέεται ο συγγραφέας, καθώς και η επιρροή που άσκησε το έργο του Νίκου Καζαντζάκη σε άλλους δημιουργούς.

Απώτερη φιλοδοξία του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τους μικρούς επισκέπτες στο να μελετήσουν συστηματικότερα το συγγραφικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Δείτε με προσοχή το βίντεο κι επιλέξτε τη σωστή πληροφορία κάτω από κάθε εικόνα: Αρχίστε τη δραστηριότητα από εδώ!

Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2012

Η καστροπολιτεία του Μυστρά

Mια περιπέτεια για μικρούς εξερευνητές!

Εδώ θα ξεκινήσουμε την περιπέτεια γνώσης και εξερεύνησης μιας βυζαντινής πόλης.
Και μην νομίζετε ότι πρόκειται για οποιαδήποτε βυζαντινή πόλη.
Μιλάμε για την πολιτεία του Μυστρά, δηλαδή την καλύτερα σωζόμενη βυζαντινή πολιτεία στον ελλαδικό χώρο.

Πώς θα μάθουμε γι' αυτήν; Μέσα από κείμενα, εικόνες και παιχνίδια.

Απίστευτο βίντεο του Αρκτικού ήλιου!

    Εικονες απιστευτης ομορφιας κατεγραψε ο φωτογραφικος φακος του Τερτζε Σοργκερντ, που απεικονιζουν το χρωμα του ουρανου στην Αρκτικη μερικες εβδομάδες πριν το θερινο ηλιοστασιο.
 

   Ο φωτογράφος ταξίδεψε τον Μάιο για 12 ημέρες μέχρι το Λοφότεν στη βόρεια Νορβηγία, ώστε να αιχμαλωτίσει τα παιχνίδια του ήλιου στον αρκτικό ουρανό.
   Τη συγκεκριμένη εποχή του χρόνου, στο συγκεκριμένο γεωγραφικό στίγμα, ο ήλιος ίσα που δύει πριν ανατείλει ξανά. Δείτε το βίντεο, το οποίο είναι σαν πίνακας ζωγραφικής, κλικάροντας εδώ!


Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2012

Google Art Project


«Εναστρη νύχτα» (1889) του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, ένα από τα διάσημα έργα που θα μπορεί ο χρήστης του προγράμματος να εξερευνήσει στην ησυχία του σπιτιού του.

 Η Google έκανε τα αποκαλυπτήρια του Art Project, μίας μοναδικής συνεργασίας με ορισμένα από τα πλέον φημισμένα μουσεία τέχνης του κόσμου με σκοπό να δώσει τη δυνατότητα στον κόσμο να ανακαλύψει και να δει περισσότερα από χίλια έργα τέχνης στο Διαδίκτυο με εξαιρετική λεπτομέρεια.
Για τους τελευταίους 18 μήνες, η Google έχει εργαστεί σε 17 μουσεία τέχνης. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, το οποίο μπορεί κάποιος να εξερευνήσει στο googleart συμπεριλαμβάνει τη συγκέντρωση ορισμένων από τις εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες διασήμων έργων τέχνης, καθώς και την αντιπαραβολή περισσότερων από χιλίων άλλων εικόνων σε ένα σημείο. Επιπλέον, η εφαρμογή περιλαμβάνει τη δυνατότητα πανοραμικής περιήγησης σε συγκεκριμένες γκαλερί χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Street View εσωτερικού χώρου.
Με αυτό το μοναδικό πρόγραμμα, ο καθένας, οπουδήποτε και αν βρίσκεται, θα έχει τη δυνατότητα να μάθει για την ιστορία αλλά και τους καλλιτέχνες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από ένα τεράστιο αριθμό έργων τέχνης με το κλικ ενός ποντικιού.
Κάθε ένα από τα μουσεία έχουν συνεργαστεί εκτενώς με την Google παρέχοντας εμπειρογνωμοσύνη και καθοδήγηση σε κάθε βήμα του έργου, από την επιλογή των συλλογών που θα παρουσιαστούν έως την παροχή συμβουλών για την καλύτερη γωνία λήψης των φωτογραφιών αλλά και το είδος της πληροφορίας που θα συνοδεύει το έργο τέχνης.
Το εύρος των έργων τέχνης που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της Google είναι τεράστιο και περιλαμβάνει έργα από τη Γέννηση της Αφροδίτης του Botticelli έως και το No Woman, No Cry του Chris Ofili, τα μεταϊμπρεσιονιστικά έργα βυζαντινής εικονογραφίας του Cezanne, τις οροφές των Βερσαλλιών, ναούς της αρχαίας Αιγύπτου, τη συλλογή Whistlers αλλά και έργα του Rembrandt ανά την υφήλιο. Συνολικά, έχουν συμπεριληφθεί 486 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.

Βασικά χαρακτηριστικά - Εξερεύνηση των μουσείων με την τεχνολογία Street View:
Χρησιμοποιώντας το χαρακτηριστικό αυτό, οι επισκέπτες μπορούν να κινούνται μέσα στην γκαλερί εικονικά στο http://www.googleartproject.com/ επιλέγοντας έργα τέχνης που τους ενδιαφέρουν και κάνοντας κλικ για να ανακαλύψουν περισσότερα ή απολαμβάνοντας τις εικόνες υψηλής ανάλυσης όταν αυτές είναι διαθέσιμες.

Το πλαίσιο πληροφοριών επιτρέπει στους ανθρώπους να διαβάζουν περισσότερα για ένα έργο τέχνης, να βρουν και άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη αλλά και να δουν σχετικά video στο YouTube.
Ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα του Street View τράβηξε φωτογραφίες 360 μοιρών του εσωτερικού επιλεγμένων γκαλερί, οι οποίες στη συνέχεια ενώθηκαν, επιτρέποντας την αρμονική περιήγηση σε περισσότερα από 385 δωμάτια μέσα στα μουσεία. Το εσωτερικό των γκαλερί μπορεί επίσης να εξερευνηθεί από το Street View in Google Maps.

Χαρακτηριστικό ιδιαίτερα υψηλής ανάλυσης στα έργα τέχνης:Κάθε ένα από τα 17 μουσεία, επέλεξαν από ένα έργο για να φωτογραφηθεί σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high resolution ή «gigapixel». Κάθε τέτοια εικόνα περιέχει περίπου 7 δισ. pixels, επιτρέποντας στον θεατή να μελετήσει τις λεπτομέρειες της πινελιάς αλλά και την πατίνα πέρα από τις δυνατότητες του γυμνού οφθαλμού. Λεπτομέρειες που είναι δύσκολο να δει κανείς όπως το μικροσκοπικό χαρτί με τους λατινικού στίχους στο έργο του Hans Holbein του Νεότερου The Merchant Georg Gisze. ή οι άνθρωποι πίσω από το δέντρο στο έργο του Ivanov The Apparition of Christ to the People.
Επιπλέον, τα μουσεία παρείχαν φωτογραφίες για μία συλλογή η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 1.000 έργα τέχνης. Η ανάλυση αυτών των εικόνων, σε συνδυασμό με ένα ειδικά κατασκευασμένο zoom viewer, επιτρέπει στους λάτρεις των έργων τέχνης να ανακαλύψουν μικροσκοπικές πτυχές των έργων τις οποίες μπορεί να μην είχαν ποτέ δει από κοντά, όπως τους ανθρώπους στον ποταμό στο έργο του El Greco View of Toledo ή τις μεμονωμένες κουκίδες στο Grandcamp, Evening του Seurat.
Δημιουργείστε τη δική σας συλλογή:η λειτουργία «Create your own collection» επιτρέπει στους χρήστες να σώσουν συγκεκριμένες οπτικές οποιουδήποτε από τα 1000 έργα τέχνης και να χτίσουν τη δική τους προσωποπική συλλογή. Σχόλια μπορούν να προστεθούν σε κάθε πίνακα και όλη τη συλλογή μπορούν να τη μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους. Είναι ένα ιδανικό εργαλείο για μαθητές ή ομάδες που δουλέψουν σε ομαδικές εργασίες ή συλλογές.

Ο Amit Sood, Head του συγκεκριμένου έργου της Google δήλωσε: «Αυτή η πρωτοβουλία ξεκίνησε από μία ομάδα Googlers με πάθος για να κάνουν την τέχνη προσβάσιμη στο διαδίκτυο. Μαζί με τους συνεργάτες μας στα μουσεία ανά τον κόσμο έχουμε δημιουργήσει κάτι το οποίο ελπίζουμε να είναι ένα συναρπαστικό εργαλείο στα χέρια όσων αγαπούν την τέχνη, μαθητών αλλά και όσων επισκέπτονται μουσεία έστω και περιστασιακά, εμπνέοντάς τους να επισκεφτούν το πραγματικό μουσείο μία μέρα».

Μουσεία:
Alte Nationalgalerie, Βερολίνο, Γερμανία
Freer Gallery of Art, Smithsonian, Ουάσινγκτον DC, Η.Π.Α.
The Frick Collection, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α
Gemδldegalerie, Βερολίνο, Γερμανία
The Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α
MoMA, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α
Μουσείο Reina Sofia, Μαδρίτη, Ισπανία
Μουσείο Thyssen - Bornemisza, Μαδρίτη, Ισπανία
Μουσείο Kampa, Πράγα, Τσεχία
National Gallery, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Βερσαλλίες, Γαλλία
Rijksmuseum, Άμστερνταμ, Ολλανδία
Μουσείο Ερμιτάζ, Αγ. Πετρούπολη, Ρωσία
State Tretyakov Gallery, Μόσχα, Ρωσία
Tate, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο
Uffizi, Φλωρεντία, Ιταλία
Μουσείο Van Gogh, Άμστερνταμ, Ολλανδία


Έργα με τη χρήση Gigapixel για κάθε μουσείο
Μουσείο Έργο τέχνης
Alte Nationalgalerie In the Conservatory, Edouard Manet (1878-1879)
Freer Gallery of Art, Smithsonian The Princess from the Land of Porcelain, James McNeill Whistler (1863-1865)
The Frick Collection St Francis in the Desert, Giovanni Bellini (started around 1480)
Gemδldegalerie The Merchant Georg Gisze, Hans Holbein the Younger (1497 - 1562)
Museum Kampa The Cathedral, František Kupka (1912-1913)
The Metropolitan Museum of Art The Harvesters, Pieter Bruegel the Elder (1565)
MoMA, The Museum of Modern Art The Starry Night, Vincent van Gogh (1889)
Museo Reina Sofia The Bottle of Anνs del Mono, Juan Gris (1914)
Museo Thyssen - Bornemisza Young Knight in a Landscape, Vittore Capaccio (1510)
National Gallery The Ambassadors, Hans the Younger Holbein (1533)
Palace of Versailles Marie-Antoinette de Lorraine-Habsbourg, Queen of France, and her children, Louise Elisabeth Vigιe-Lebrun (1787)
Rijksmuseum Night Watch, Rembrandt Harmensz. van Rijn (1642)
The State Hermitage Museum Return of the Prodigal Son, Rembrandt Harmensz van Rijn (1663-1665)
State Tretyakov Gallery The Apparition of Christ to the People (The Apparition of the Messiah), Aleksander Ivanov (1837-1857)
Tate No Woman, No Cry, Chris Ofili (1998)
Uffizi Gallery The Birth of Venus, Sandro Botticelli (1483-1485)
Van Gogh Museum The Bedroom, Vincent van Gogh (1888)

Ξεκλειδώνοντας το μυστήριο κατασκευής του Παρθενώνα

Το Ινστιτούτο Smithsonian στην Washington είναι ένας εκπαιδευτικός οργανισμός με δεκαεννιά μουσεία, εννέα ερευνητικά κέντρα και παραπάνω από εκατόν σαράντα συνεργαζόμενα μουσεία παγκοσμίως. Η ιστοσελίδα του περιοδικού το οποίο εκδίδεται από το ινστιτούτο είναι αντίστοιχη του National Geographic και εξίσου ενδιαφέρουσα. Εδώ θα βρείτε καθημερινά άρθρα για Ιστορία και Αρχαιολογία, Επιστήμη και Φύση, Τέχνες και Πολιτισμό, Ταξίδια και ιστορίες ξεχωριστών ανθρώπων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Κλικάρετε εδώ! για να δείτε ένα άρθρο που σχετίζεται με τον τρόπο κατασκευής του Παρθενώνα.

Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

Παιδαγωγική Βιντεοθήκη / Πρόταση για παρακολούθηση του φιλμ στην τάξη.

 Ο Άλλος

Σκηνοθεσία: Λουκία Ρικάκη (2004)
Χώρα προέλευσης: Ελλάδα
Διάρκεια: 75΄ (ντοκιμαντέρ, έγχρωμο)

o_allos
    Στο σχολείο ενός ορεινού χωριού της Κρήτης, στον Πατσίδερο Ηρακλείου, φοιτούν πέντε παιδιά Αλβανών κι ένα Έλληνα. Η ξενοφοβία και ο ρατσισμός, όπως είναι λογικό, εμφανίζονται μέσα και έξω απ’ το σχολείο και απασχολούν τη μικρή κοινωνία του χωριού.  
    Ο δάσκαλος  Γιάννης Φραγκιαδάκης έχει μόλις επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο σχολείο που φοίτησε κι ο ίδιος. Προσπαθεί καθημερινά με ανθρωπιά, στωικότητα και αγάπη να ανταποκριθεί στις ανάγκες των παιδιών και να επιτύχει την ισορροπία και την κοινωνική συνύπαρξη στο σχολείο και στη μικρή τοπική κοινωνία.  
    Εδώ, η σκηνοθέτις  καταγράφει με αμεσότητα και ειλικρίνεια όχι μόνο το σημαντικό έργο του νεαρού δασκάλου, αλλά και τις αντιθέσεις και τις παρεμβάσεις της τοπικής κοινωνίας. Τα ζητήματα που θίγει δεν είναι παρά σε μικρογραφία τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και η ελληνική πολυπολιτισμική κοινωνία.
    Η Λουκία Ρικάκη, παιδί Έλληνα μετανάστη στη Γερμανία η ίδια, κατάφερε να δει με τρυφερότητα και ευαισθησία το διδακτικό και κοινωνικό ρόλο του σχολείου, την ανάγκη κοινωνικής συμβίωσης και όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια πολυπολιτισμική κοινωνία στο ξεκίνημά της.
   
Αρχική σελίδαΕπιστροφή στην παιδαγωγική Βιντεοθήκη

Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2012

Λεξικό της κοινής νεοελληνικής


Το Λεξικό της κοινής νεοελληνικής είναι ένα σύγχρονο και πλήρες ερμηνευτικό, ορθογραφικό και ετυμολογικό λεξικό της νέας ελληνικής. Εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 1998 από το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελεί αποτέλεσμα πολύχρονης και συστηματικής επεξεργασίας. Είναι το πρώτο λεξικό της νεοελληνικής που έθεσε επιστημονικές λεξικογραφικές αρχές και επηρέασε με τον τρόπο αυτό καθοριστικά τη σημερινή νεοελληνική λεξικογραφική πραγματικότητα. Από τις σημαντικές καινοτομίες του αξίζει να τονιστούν ιδιαίτερα η ύπαρξη φωνητικής μεταγραφής, η σύνδεση κάθε λήμματος με το κλιτικό του παράδειγμα και η προσπάθεια καταγραφής όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού εκφράσεων και φράσεων της νέας ελληνικής. Η εγκυρότητα της ετυμολογικής προσέγγισης είναι επίσης από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του.Κλικάρετε εδώ,

Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

Ιστότοπος ιστοριογραφίας

Οι ιστο-σελίδες ιστορίας αποτελούν μια προσπάθεια προσέγγισης ζητημάτων της διδακτικής της ιστορίας, έναν τόπο ανάπτυξης γόνιμου διαλόγου ζητημάτων της ιστορικής εκπαίδευσης για ένα καλύτερο παρελθόν στο παρόν και στο μέλλον... Ένας πολύτιμος ιστότοπος για το τεράστιο ζήτημα της ιστοριογραφίας, φτιαγμένος από έναν καλό συνάδελφο και φίλο, τον Αρμόδιο Τσιβά. Κλικάρετε
εδώ!!

Βιογραφίες: Paulo Freire


Ο Paulo Regulus Neves Freire γεννήθηκε στο Recife, του Pernambuco της Βραζιλίας στις 19 Σεπτεμβρίου του 1921. Πέθανε στις 2 Μαίου το 1997. Εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την παγκόσμια οικονομική κατάρρευση του 1929, η οικογένεια του Freire αναγκάστηκε να φύγει από το Recife. Εγκαταστάθηκαν στο Jaboatao όπου ο Paulo πέρασε μεγάλο μέρος της παιδικής του ζωής και της εφηβείας του. Στο Jaboatao, ξεκίνησε να ενδιαφέρεται για τον κόσμο γύρω του.
Ο Freire επέστρεψε στο Recife να παρακολουθήσει το γυμνάσιο. Ο πατέρας του Freire πέθανε το 1934, όταν ο ίδιος ήταν δεκατριών. Το 1943 ξεκίνησε τη Νομική Σχολή, το 1944 παντρεύτηκε την Elza Maia Costa Oliveira, δασκάλα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ξεκίνησε να κάνει την πρακτική του στη Νομική, αλλά σταμάτησε πριν ξεκινήσει την υπεράσπιση του πρώτου του πελάτη. Όπως ο ίδιος δήλωσε «Από τη στιγμή που παντρεύτηκα ξεκίνησα να ενδιαφέρομαι για τα προβλήματα της εκπαίδευσης με ένα συστηματικό τρόπο».
Ο Freire υποστηρίζει πολύ έντονα ότι η οικειότητά του με το μαρξισμό δεν τον απομάκρυνε ποτέ από το Χριστό: «Δεν κατάλαβα ποτέ πώς να συμφιλιώσω την πίστη μου στο Χριστό με την εκμετάλλευση άλλων ανθρώπινων όντων, ή να συμφιλιώσω την αγάπη μου για το Χριστό με τις φυλετικές και εθνικές διακρίσεις. Για τον ίδιο λόγο, δεν θα μπορούσα ποτέ να συμφιλιώσω την ομιλία απελευθέρωσης του αριστερού με τη μεροληπτική πρακτική του αριστερού όσον αφορά στις εθνικότητες, τα δύο φύλα, και τις κοινωνικές τάξεις. Τι συγκλονιστική αντίφαση να είναι κάποιος συγχρόνως αριστερός και ρατσιστής!» Το 1946, αναλαμβάνει ως διευθυντής του υπουργείου Παιδείας του Pernambuco και του πολιτισμού του SESI (η κοινωνική υπηρεσία της βιομηχανίας). Στην Παιδαγωγική της Ελπίδας, ο Freire αναλύει τη σημασία των δέκα χρόνων του στο SESI, μία εμπειρία που του παρείχε την εμπειρική βάση για τη διδακτορική του διατριβή (1959) και το πρώτο του βιβλίο, Η Εκπαίδευση ως Άσκηση Ελευθερίας, μία δουλειά που τελείωσε και εξέδωσε στα πρώτα χρόνια της εξορίας του στη Χιλή (1965). Το 1957 ο Paulo διορίστηκε στο «SESI’s Pernambuco Regional Chapter’s Division of Research and Planning» και άρχισε να ταξιδεύει Βορειοανατολικά ως σύμβουλος σε άλλα προγράμματα του SESI. Ήταν επίσης ιδρυτικό μέλος του Ινστιτούτου Capibaribe στην Recife, το οποίο παραμένει ένα γνωστό (ιδιωτικό) σχολείο όσον αφορά στη δέσμευση για μια υψηλού επιπέδου επιστημονική και ηθική εκπαίδευση και δημοκρατική θέση. Ήταν ακόμη μέλος του Εκπαιδευτικού Συμβουλευτικού Διοικητικού Συμβουλίου της Recife. Το 1959 διορίστηκε Καθηγητής Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης στη Σχολή Καλών Τεχνών. Το 1961 έγινε Διευθυντής του τμήματος Πολιτισμού και Αναψυχής της πόλης στο τμήμα Πολιτισμού και Αρχαιότητας της Recife. Το 1963 έγινε ένα από τα δεκαπέντε “Πρωτοπόρα Μέλη Συμβουλίου” που διαλέχτηκαν από τον Κυβερνήτη Miguel Arraes να προεδρεύσουν σε θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού στο Pernambuco.
Εκτός από την ακαδημαϊκή και θεσμική ζωή του, ο Freire συμμετείχε στα κινήματα για την εκπαίδευση στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Τα πιο σημαντικά από αυτά τα κινήματα ήταν τα εξής: «Movement for Popular Culture (MCP) in Recife», «the Cultural Extension Service (SEC) at the University of Recife» και «the Bare feet can also learn to read» «Campaign in the neighboring state of Rio Grande do Norte» όπου ο Freire είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει για πρώτη φορά τη μέθοδό του με 300 καλλιεργητές ζαχαροκάλαμου στο χωριό Angicos το 1963. Όταν το πείραμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, τον κάλεσε ο Πρόεδρος Joao Belchior Goulart να εφαρμόσει μία εθνική εκστρατεία βασικής εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα στόχευε να κάνει 5 εκατομμύρια ενήλικες εγγράμματους και πολιτικά προοδευτικούς μέσα στον πρώτο χρόνο. Σύμφωνα με τον τότε εθνικό νόμο, οι ενήλικες μπορούσαν να ψηφίσουν μόνο αν ήταν λειτουργικά εγγράμματοι σε κάποιο βαθμό. Για χρόνια αυτός ο περιορισμός λειτουργούσε στο Βραζιλιάνικο εκλογικό σύστημα υπέρ της ηγεμονικής ολιγαρχίας. Τώρα οι φεουδάρχες απειλούνταν από την πιθανότητα οι αγρότες να οργανώνονταν σε ενώσεις, να γίνονταν εγγράμματοι και έτσι να αυξηθούν οι ομάδες των ψηφοφόρων. Το coup d’etat της 31ης Μαρτίου 1964 επέβαλε το στρατιωτικό νόμο, ο οποίος διήρκεσε πάνω από 20 χρόνια. Ο Freire συλλήφθηκε δύο φορές και φυλακίστηκε στην Olinda και στην Recife για πάνω από δύο μήνες πριν να λάβει πολιτικό άσυλο στην Βολιβιανή πρεσβεία στο Ρίο και να μεταβεί στο La Paz όπου το υψόμετρο και η πολιτική αβεβαιότητα χειροτέρεψαν την υγεία του και έφυγε μέσα σ’ ένα μήνα για το Santiago, στη Χιλή.
Στα δεκαέξι σχεδόν χρόνια εξορίας, ο Freire έμεινε σε τρία μέρη: στο Santiago (1964-69) όπου δούλεψε ως εκπαιδευτικός ενηλίκων για δύο οργανισμούς που ασχολούνταν με την αγροτική ανάπτυξη, στο Cambridge, Massachusetts (1969-70) όπου δίδαξε για δέκα μήνες στο Harvard και στη Geneva, Switzerland (1970-79) όπου δούλεψε και ταξίδεψε υπό την αιγίδα του παγκόσμιου Συμβουλίου των εκκλησιών ως πρεσβευτής της βασικής εκπαίδευσης στον τρίτο κόσμο. Με αυτήν την ιδιότητα, ταξίδεψε τον κόσμο, μιλώντας για τις ιδέες και την εμπειρία του και συμμετέχοντας σε σεμινάρια, διασκέψεις, συνέδρια και συμβάλλοντας σε επαναστατικές κυβερνήσεις στην Αφρική, την Κεντρική Αμερική και την Καραϊβική.
Ο Freire επέστρεψε στην Βραζιλία το 1980 με το όνειρο να ξαναδουλέψει μετά την απουσία δεκαέξι χρόνων. Του προσφέρθηκε θέση καθηγητή στο Catholic University of Sao Paulo (PUC) και στο State University of Campinas (UNICAMP).
Το 1988, το κόμμα των εργατών, στου οποίου την ίδρυση ο Freire είχε βοηθήσει, κέρδισε τις δημοτικές εκλογές στο Sao Paulo. Του πρότειναν να αναλάβει τη θέση του Δημοτικού Γραμματέα Εκπαίδευσης στην κυβέρνηση του Mayor Luiza Erundina. Μετά από δύο εξαντλητικές χρονιές που προσπάθησε να εφαρμόσει ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο στα σχολεία της πόλης, στα οποία φοιτούσαν σχεδόν ένα εκατομμύριο παιδιά, διοικούσε ένα καινούριο πρόγραμμα για την εκπαίδευση ενηλίκων. Παρότι η εκπαίδευση ενηλίκων είχε αφεθεί στις μη κυβερνητικές οργανώσεις, βασιζόταν στη μεθοδολογική φιλοσοφία του. Ο ίδιος εκείνη την περίοδο αποφάσισε να μεταφέρει τις αρμοδιότητές του σε μία ομάδα συνεργατών του και αυτός να ασχοληθεί με τη διδασκαλία και τη συγγραφή. Πέθανε, όπως και έζησε, δεσμευμένος σε ακατάπαυστη διανοητική εργασία και εμπνευσμένος από την προσπάθεια των βραζιλιάνων ανθρώπων για μία δίκαιη και τη δημοκρατική κυβέρνηση. Παρακολουθήστε την τελευταία δημόσια συνέντευξή του που δόθηκε στα 1996.

Ο ΚΑΤΑ ΣΩΚΡΑΤΗ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ





Ο κατά Σωκράτη ορισμός του μορφωμένου ανθρώπου

Όταν ρώτησαν το Σωκράτη να τους δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου,Δεν ανέφερε τίποτε για τη συσσώρευση γνώσεων. «Η μόρφωση είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς... Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;
1. Πρώτα απ' όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις, αντί να ελέγχονται από αυτές...
2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα & λογική..3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές..4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα.5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους..
6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες & τις αποτυχίες τους..
7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους...»
Σωκράτης (469-399 π.Χ.)

--

Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2012

Εγκυκλοπαίδεια τέχνης

Η διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια τέχνης σάς προσφέρει δωρεάν πρόσβαση σε καλλιτεχνικούς θησαυρούς και σε βιογραφικά σημειώματα ζωγράφων, γλυπτών και αρχιτεκτόνων. Ακόμη, σας προτείνει links που σας στέλνουν σε γνωστά (και λιγότερο γνωστά) μουσεία του κόσμου, σε γκαλερί και σε online καλλιτεχνικά περιοδικά. Θα βρείτε σημαντικό φωτογραφικό υλικό και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Κλικάρετε εδώ!



Ένα υπέροχο μουσικό ψηφιδωτό!!

 






Κλικάρετε εδώ!! και επιλέξτε τους μουσικούς του γούστου σας!! Καλή σας ακρόαση!!!

Σάββατο, 14 Ιανουαρίου 2012

Βιογραφίες: Henri Cartier-Bresson

  Ο Bresson γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου 1908 στη Γαλλία από πλούσια οικογένεια και ήταν το μεγαλύτερο από 5 παιδιά. Ο πατέρας του είχε εργοστάσιο υφαντουργίας και η μητέρα του προέρχονταν από οικογένεια εμπόρων βαμβακιού. Οι γονείς παρείχαν στον Bresson οικονομική άνεση για να ασχοληθεί με τα ενδιαφέροντά του. Ο πατέρας του τον προόριζε ως διάδοχό του στο εργοστάσιο, αλλά ο ίδιος απέρριπτε αυτήν την προοπτική.
   Στα νιάτα του είχε ένα Box Brownie για να τραβάει φωτογραφίες στις διακοπές. Μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες να μάθει μουσική, ασχολήθηκε με τη ζωγραφική στην οποία τον μύησε ένας θείος του. Το 1927 παρακολούθησε μαθήματα κοντά στον κυβιστή ζωγράφο και γλύπτη André Lhote. Παράλληλα άρχισε να κάνει παρέα και με σουρεαλιστές καλλιτέχνες. Προσπάθησε να αποτυπώσει τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες στον καμβά, αλλά απογοητεύτηκε και κατέστρεψε τα περισσότερα έργα του. Την περίοδο 1928 – 1929 παρακολούθησε μαθήματα τέχνης και λογοτεχνίας στο πανεπιστήμιο του Cambridge. Το 1930 επέστρεψε στη Γαλλία για να υπηρετήσει τη θητεία του στο γαλλικό στρατό.
 
  Το 1931 ταξίδεψε στην γαλλοκρατούμενη Ακτή Ελεφαντοστού (στη Δυτική Αφρική), όπου ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία και το κυνήγι. Εκεί αρρώστησε τόσο άσχημα που κόντεψε να πεθάνει. Από το ταξίδι του αυτό απέμειναν μόνο 7 φωτογραφίες.  
  Επέστρεψε και πάλι στη Γαλλία το 1931, όπου ενέτεινε τις επαφές του με τους σουρεαλιστές. Τότε είδε τη φωτογραφία των τριών μαύρων παιδιών του Ούγγρου φωτογράφου Martin Munkácsi και αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη φωτογραφία. Ταξίδεψε σε πολλές πόλεις σε όλη την Ευρώπη και εξέθεσε για πρώτη φορά τη δουλειά του το 1932 στην Νέα Υόρκη. Το 1934 έκανε έκθεση φωτογραφίας μαζί με τον Manuel Alvarez Bravo.
   Το 1934 γνωρίζει τον πολωνό φωτογράφο David Szymin, που άλλαξε το όνομά του σε David Seymour. Μέσω του Seymour γνωρίζει και τον Robert Capa, ο οποίος τον πείθει να στραφεί στη φωτοδημοσιογραφία, προσπερνώντας τον σουρεαλισμό, που θα τον οδηγούσε στο μανιερισμό.

   Ο Bresson ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο, παίζοντας σε ταινίες του γάλλου σκηνοθέτη Renoir και βοηθώντας τον να κάνει ταινία για το κομμουνιστικό κόμμα της Γαλλίας. Κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου σκηνοθέτησε μαζί με τον Herbert Kline μια αντιφασιστική ταινία.

   Η πρώτη δημοσιογραφική δουλειά του ήταν η στέψη του βασιλιά Γεωργίου του 6ου της Αγγλίας για το γαλλικό περιοδικό Regards. Αργότερα εργάστηκε για γαλλική κομμουνιστική εφημερίδα, αλλά ενώ ήταν αριστερός δεν γράφτηκε ποτέ στο γαλλικό κομμουνιστικό κόμμα.

   Στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο κατατάχτηκε στο γαλλικό στρατό ως δεκανέας του Τμήματος Φιλμ και Φωτογραφίας. Το 1940, κατά τη διάρκεια της μάχης της Γαλλίας, πιάστηκε αιχμάλωτος από τους Γερμανούς, οι οποίοι τον φυλάκισαν σε στρατόπεδο αιχμαλώτων. Από κει απέδρασε στην τρίτη του προσπάθεια και διέφυγε στη Γαλλία με ψεύτικα χαρτιά. Στη Γαλλία εργάστηκε για τον υπόγειο σιδηρόδρομο, όπου βοήθησε πολλούς δραπέτες, ενώ κάλυψε φωτογραφικά την κατοχή από τους Γερμανούς και την απελευθέρωση της Γαλλίας. Στο τέλος του πολέμου έκανε ένα ντοκιμαντέρ για το αμερικανικό γραφείο Πληροφοριών Πολέμου σχετικά με την επιστροφή των γάλλων φυλακισμένων και εξόριστων. Το φιλμ αυτό παίχτηκε στην Αμερική το 1947, παράλληλα με την κυκλοφορία του 1ου του βιβλίου “The Photographs of Henri Cartier-Bresson”.

   To 1947, μαζί με τον Seymour και τον Capa δημιούργησε το πρακτορείο Magnum Photos. Ο ίδιος ανέλαβε την Ινδία και την Κίνα. Εκεί κάλυψε την κηδεία του Γκάντι και την τελευταία φάση του κινεζικού εμφυλίου πολέμου, τους τελευταίους ευνούχους του Πεκίνου, καθώς και άλλα θέματα στην περιοχή. Οι δουλειές του αυτές τον κατέστησαν διάσημο. Ταξίδεψε σε πολλές χώρες σε όλον τον κόσμο. Ήταν ο πρώτος «δυτικός» φωτογράφος που φωτογράφισε ελεύθερα στη Σοβιετική Ένωση.

   Το 1952 κυκλοφόρησε το βιβλίο του The decisive moment (Η αποφασιστική στιγμή), με 126 εικόνες και εξώφυλλο φιλοτεχνημένο από το ζωγράφο Matisse. Η αποφασιστική στιγμή χαρακτηρίζει το έργο του Bresson και τον κατατάσσει στους μεγάλους δασκάλους της φωτογραφίας.

   Τη δεκαετία του 70 παράτησε τη φωτογραφία και ξαναγύρισε στη ζωγραφική. Έκανε και έκθεση ζωγραφικής στη Νέα Υόρκη το 1975. Το 2003 δημιούργησε το ίδρυμα Henri Cartier – Bresson με τη γυναίκα και την κόρη του, προκειμένου να διαχειριστεί το έργο του.

   Χρησιμοποιούσε μια Leica με 50άρη φακό, γρήγορο φιλμ και ποτέ φλας. Ο ίδιος υποστήριζε ότι ποτέ δεν κροπάριζε τις φωτογραφίες του και δεν έκανε καμιά παρέμβαση στον σκοτεινό θάλαμο. Για να περνά απαρατήρητος, κάλυπτε τη μηχανή με μαύρη ταινία.

   Ο ίδιος δεν ήθελε να φωτογραφίζεται. Σε μια τελετή στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κρατούσε ένα χαρτί μπροστά στο πρόσωπό του για να αποφύγει τη φωτογράφιση. Ήταν πολύ ντροπαλός και εξάλλου δεν ήθελε να τον αναγνωρίζουν στο δρόμο, προκειμένου να μπορεί να φωτογραφίζει ανενόχλητος.

  Πέθανε στις 3 Αυγούστου 2004 στη Γαλλία.

 

Τρίτη, 10 Ιανουαρίου 2012

Bargain s Galore και Clockwise

 
Bargain s Galore και Clockwise: Δύο αλληλεπιδραστικά παιχνίδια για την εξάσκηση στην άθροιση με τη χρήση νομισμάτων και στην αναγνώριση και μέτρηση του χρόνου με το ρολόι. Κλικάρετε εδώ!!

Μελέτη Περιβάλλοντος / Ελκυστικές Δραστηριότητες

Εκπαιδευτικές εφαρμογές

Εξαιρετική εκπαιδευτική τοποθεσία της εταιρίας Apple με πολλά αλληλεπιδραστικά παιχνίδια που μπορούν να τοποθετηθούν στη μνήμη του υπολογιστή σας και να χρησιμοποιηθούν χωρίς να είστε συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο. Χαρακτηριστικά αναφέρονται:
Olderly Owl: Ασκήσεις για Αγγλική γλώσσα και βασικές προμαθηματικές έννοιες, μικρό μεγάλο, αλφαβητική σειρά, μέρες της εβδομάδας, κλπ
Duck s Digits: Μαθηματικά πάζλ (αριθμητικές ακολουθίες)
UNIT the Robot: Βασικές ασκήσεις ελέγχου κίνησης ρομπότ Δραστηριότητες μοντελοποίησης
Magic Map: Χαρτογράφηση, εξάσκηση σε υπομνήματα χαρτών, γεωγραφικές συντεταγμένες, κλπ
Know your world: Συναρμολόγηση παγκόσμιου χάρτη, αντιστοίχηση ονομασιών χωρών, θαλασσών, κλπ. Κλικάρετε εδώ!!!

Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου 2012

Κεν Ρόμπινσον: Φέρτε την επανάσταση στην εκπαίδευση!

Σε αυτήν την καυστική και συγχρόνως διασκεδαστική ομιλία,ο Σερ Κεν Ρόμπινσον, συνεχίζοντας την απίθανη ομιλία που έδωσε στο TED το 2006,συνηγορεί υπέρ της δραστικής αλλαγής που πρέπει να γίνει από τα σχολεία που παρέχουν τυποποιημένη μάθηση σε αυτά που κάνουν εξατομικευμένη διδασκαλία,δημιουργώντας τις συνθήκες όπου μπορούν να ευδοκιμήσουν τα ταλέντα των παιδιών. Κλικάρετε εδώ!! για να παρακολουθήσετε ολόκληρη την ομιλία του στ TED.

Ηφαίστεια.

Γνωρίστε το θαυμαστό κόσμο του National Geogrαphic Kids μέσα από αυτό το εξαιρετικό ντοκυμαντέρ για τη δύναμη της φύσης. Κλικάρετε εδώ!!! και δείτε το υπέροχο φιλμάκι για τα ηφαίστεια.

Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

Απειλούμενα Είδη

Με ένα τεράστιο αρχείο φωτογραφιών και βίντεο από απειλούμενα είδη – και όχι μόνο- του ζωικού και υδάτινου βασιλείου, η ιστοσελίδα του ARKive φιλοδοξεί να μας ευαισθητοποιήσει πάνω στο ζήτημα της προστασίας τους. Αν θέλετε μπορείτε να ανεβάσετε και τις δικές σας φωτογραφίες από απειλούμενα είδη στο γκρουπ του Arkive στο Flickr. Τα μικρά παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις παρουσιάσεις της ενότητας Darwin για να μάθουν περαιτέρω πληροφορίες για την εξέλιξη των ειδών, μέσα από πολύχρωμες φωτογραφίες και βίντεο. Σημειώστε ότι τα βίντεο της ιστοσελίδας μπορείτε να τα βρείτε και στο κανάλι του Arkive στο Youtube. Πατήστε εδώ!!! για να ταξιδέψετε στο θαυμαστό φυσικό κόσμο μας.

Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2012

Παζλ με ερυθρόμορφα αγγεία.

Ο χρόνος κυλάει από τώρα!!!!  Προσπάθησε να συμπληρώσεις σωστά το παζλ του ερυθρόμορφου αγγείου. Ένα συναρπαστικό παιχνίδι του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Παίξε με μία ζωγραφιά στην οθόνη σου!

Εάν θέλεις να γνωρίσεις το Νικο Χατζηκυριάκο Γκίκα, έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους, δεν έχεις παρά να κλικάρεις στο όνομά του και να έρθεις παρέα μας στο μουσείο Μπενάκη.

Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012

Δύο λαϊκά παραμύθια από την Αφρική για την αρχή του 2012

H αλαζονεία και η κουτοπονηριά με αφορμή το φαγητό




Ο ταξιδιώτης



Ένας καλοντυμένος άντρας ήταν στο δρόμο για μια γιορτή. Στη διαδρομή ένας αγρότης του έδωσε μερικά φιστίκια και του είπε «ορίστε, λίγο φαγητό για το δρόμο».
Ο άντρας απάντησε «πρόκειται να φάω σπάνια και εκλεκτά εδέσματα σε λίγο – τι να τα κάνω τα φιστίκια!» και λέγοντας αυτά τα λόγια, τα πέταξε στη λάσπη κι έφυγε.
Λίγο αργότερα όμως συνάντησε έναν ποταμό που ήταν πιο επικίνδυνος απ’ ό,τι συνήθως και δε μπορούσε να τον διασχίσει. Δε μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο παρά να επιστρέψει σπίτι του.
Στην επιστροφή όμως, καθώς περνούσε η ώρα, το στομάχι του ταξιδιώτη απαιτούσε φαγητό. Θυμήθηκε τα φιστίκια που είχε πετάξει στη λάσπη και δεν είχε άλλη λύση παρά να τα ψάξει και να τα βγάλει από τη λάσπη ένα ένα με κόπο, κι αυτό ήταν το βραδινό του.


Μία στάμνα δε θα κάνει τη διαφορά



Ο βασιλιάς μιας πόλης κάλεσε όλους τους χωρικούς στο παλάτι για να γιορτάσουν την πρωτοχρονιά. Τους είπε «εγώ θα βάλω το φαγητό, αλλά θέλω ο καθένας σας να φέρει και μία στάμνα με κρασί.»
Ένας από τους καλεσμένους σκέφτηκε «θα φέρω μια στάμνα νερό αντί για κρασί. Μία στάμνα δε θα κάνει και μεγάλη διαφορά μέσα σε όλο αυτό το κρασί.»
Όταν έφτασε η μέρα της γιορτής, ο άντρας αυτός έχυσε τη στάμνα με το νερό μέσα στο μεγάλο δοχείο όπου γινόταν η συλλογή του κρασιού. Η γιορτή ξεκίνησε, και όλοι οι χωρικοί έτρωγαν και χόρευαν.
Κατά το τέλος της γιορτής σερβιρίστηκε το κρασί. Αλλά όταν οι καλεσμένοι άρχισαν να πίνουν έκπληκτοι συμπέραναν ότι η γεύση του ήταν σαν του νερού. Τελικά όλοι είχαν υποθέσει ότι οι υπόλοιποι θα έφερναν κρασί, και ότι μια στάμνα νερό δε θα έκανε και μεγάλη διαφορά.

Ερωτόκριτος




77 καλλιτέχνες, 40 διαφορετικά σημεία της Αττικής και ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, συνθέτουν τον καμβά της δράσης και της δημιουργίας του «εναλλακτικού» video «Παίζουμε Οικολογικά -- Ζούμε Λογικά -- Ενεργούμε Ομαδικά»!

Η ιστορία της γης!

Απολαύστε σε αυτό το τρίλεπτο animation video την ιστορία της γης μας!! Σκηνοθεσία: Kalle Mattson, Kevin Parry

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012

Ένα ξυπόλητο κολλέγιο.

Ο Μπάνκερ Ρόι μας ξεναγεί στον ιδιότυπο κόσμο ενός ινδικού ακαδημαϊκού ιδρύματος όπου οι διδάσκοντες απαγορεύεται να έχουν πτυχίο.

Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης / Κυριάκος Κρόκος

Ελάτε να γνωρίσετε παρέα μας ένα από τα ομορφότερα δημόσια κτήρια της πόλης της Θεσσαλονίκης, δημιούργημα του σπουδαίου αρχιτέκτονα Κυριάκου Κρόκου, ενώ παράλληλα μιλώντας για το παρελλθόν της στα πρώιμα και ύστερα βυζαντινά χρόνια θα περπατήσουμε στη Ροτόντα, στο θριαμβικό τόξο του Γαλερίου και σε άλλα μνημεία...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...