Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2012

Tag Galaxy: ένας "πλανήτης" με εικόνες


Tag Galaxy

Πληκτρολογήστε ένα θέμα / αντικείμενο και αυτό το εργαλείο  τραβά φωτογραφίες από το Flickr για να δημιουργήσετε ένα "πλανήτη" με εικόνες. Αν το θέμα είναι αρκετά ευρύ, θα δημιουργήσει ένα «γαλαξία» των φωτογραφιών. Για παράδειγμα, θα πληκτρολογήσει στο MLB για Major League Baseball και θα δημιούργησει 8 πλανήτες / θέματα που σχετίζονται με MLB να περιστρέφονται γύρω από τη δημιουργία του γαλαξία του MLB. Το Τag Galaxy είναι ένα ελκυστικό εργαλείο  που μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να φέρετε  τρέχουσες φωτογραφίες για ένα θέμα που μπορεί να μελετάτε.


 

Little Things

 
 
Όταν είδα για πρώτη φορά το συγκεκριμένο φιλμάκι μου ήρθε στο μυαλό το " σιγανά πατώ στη γη" .... Αριστούργημα!!! 
                 
For The Economics of Ecosystem and Biodiversity
Won Grand Prize at the 2010 Rome Film Festival MOFILM Competition

Director/DP: Lawrence Chen
Creative Directors: Hagan Wong and Lawrence Chen
Producer: Lawrence Chen
Art Director: Hagan Wong
Editor: Lawrence Chen
Music/Sound Design: Eric Holljes

Η Βιοποικιλότητα αρχίζει με ένα Β / Biodiversity begins with a B

 
Η Βιοποικιλότητα αρχίζει με ένα Β είναι ένα κωμικό animation με θέμα τη σημασία της μέλισσας στο φυσικό περιβάλλον μας.   Ενθαρρύνει τους ανθρώπους να πράξουν μερικές απλές ενέργειες για να βοηθήσουν την ποικιλία των έμβιων όντων γύρω μας. ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟ!!!

Produced by Scottish Natural Heritage.

Η αλήθεια για την Τροία (BBC) / The truth of Troy (2004 BBC Horizon)

  Είναι μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες που έχουν ποτέ ειπωθεί. Ο θρύλος της Ελένης της Τροίας έχει μαγέψει το κοινό για τα τελευταία τρεις χιλιάδες χρόνια. Αλλά πού τελειώνει ο μύθος και αρχίζει η ιστορία; Η Horizon έχει μια άνευ προηγουμένου πρόσβαση στις επιστημονικές απαντήσεις.

Από το 1988 ο καθηγητής Μάνφρεντ Κόρφμαν έχει λάβει μέρος στις ανασκαφές στην περιοχή της Τροίας. Ποτέ πριν δεν έχει  μιλήσει σε αυτό το μήκος. Έχει κάνει καταπληκτικές ανακαλύψεις - πόσο μεγάλη ήταν η πόλη, πόσο καλά την υπερασπίστηκαν και, κυρίως, ότι συνέβη κάποτε μια μεγάλη μάχη εκεί ακριβώς τη στιγμή που οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο Τρωικός πόλεμος συνέβη.

Αλλά ποιος είχε επιτεθεί στην πόλη και γιατί;

   Η Horizon τότε ακολουθεί μια διαδρομή από ενδείξεις - τα αρχαία δισκία γράφτηκαν από έναν χαμένο πολιτισμό, το βυθισμένο πλοίο πλούσιο σε θησαυρούς, η θαυμάσια χρυσή μάσκα και τα χάλκινα σπαθιά ενός λαού πολεμιστών. Η ταινία φτάνει στο αποκορύφωμά της σε μια σήραγγα βαθιά κάτω από την Τροία, όπου Κόρφμαν έχει κάνει μια ανακάλυψη που μπορεί να αποκαλύψει, μια για πάντα, την αλήθεια πίσω από το μύθο.


 
Η ιστορία που αναδύεται χαρακτηρίζεται από το μεγάλο πάθος και την αγάπη για τον αρχαίο κόσμο. Ένα ταξίδι στα χνάρια του Σλίμαν.

Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

H Aλίκη στις πόλεις (1974) Βιμ Βέντερς / Alice in den Städten (1974) - Wim Wenders

 



     Είχα δει για πρώτη φορά την "Αλίκη"  προ 25ετίας (!) φοιτητής στο Ρέθυμνο.  Αυθεντική ταινία δρόμου, που από κάποιο σημείο και μετά καταλαβαίνεις ότι δεν έχει νόημα η κατάληξη, αλλά αυτό που ήδη ζεις. Ένα απλό σενάριο γίνεται εφαλτήριο για περιπλάνηση και συναίσθημα. Αξεπέραστη η σκιαγράφηση της παιδικής ψυχοσύνθεσης. Νομίζω ότι απαντά στη φράση κλειδί του Βέντερς στα "Φτερά του Έρωτα". 'Als das kind kind war"  "Tότε που το παιδί ήταν ... Παιδί!"
δίνοντας νόημα στην αναζήτηση της χαμένης παιδικότητας. Το φιλμ αυτό μου έδωσε απαντήσεις για τους λόγους για τους οποίους συνειδητά και με πάθος επέλεξα να γίνω δάσκαλος και να συνυπάρχω με τα παιδιά.  Τρομερή ασπρόμαυρη φωτογραφία από τον Robby Muller, που καθόλου τυχαία, έγινε ο αγαπημένος φωτογράφος του Jim Jarmusch.
 




Υπόθεση: O Φίλιπ Γουίντερ (Ρούντιγκερ Φόγκλερ), Γερμανός δημοσιογράφος, διασχίζει την Αμερική με αυτοκίνητο για τις ανάγκες ενός κειμένου που θέλει να γράψει για τη χώρα. Έχει χάσει όμως ...την έμπνευσή του. Αποφασίζει να γυρίσει στην Γερμανία και στο αεροδρόμιο θα γνωρίσει μια μητέρα (Λίζα Κρόιτσερ) με την κόρη της (Γιέλα Ροτλάντερ) , την Αλίκη. Η νέα γυναίκα θα του ζητήσει να προσέχει τη δεκάχρονη κόρης της μέχρι να επιστρέψει. Η γυναίκα όμως δεν θα εμφανιστεί και ο Φιλίπ θα αναλάβει την ευθύνη της μικρής.







Django Reinhardt SEPTEMBER SONG

 
Ένα υπέροχο κομμάτι για το Σεπτέμβρη που φεύγει από έναν μεγάλο μουσικό!
 
This song from a double disk CD - Django Reinhardt "Peche a la mouche". The great blue, star sessions 1947.
Video is from Saint Petersburg - Toksovo, September, 2009

«Δύο Φορές Ξένος» στο Μουσείο Μπενάκη

«Δύο Φορές Ξένος» είναι ο τίτλος της μεγάλης έκθεσης για την ανταλλαγή πληθυσμών, που εγκαινιάζεται αύριο στο Μουσείο Μπενάκη.
   Από τις 18 Σεπτεμβρίου λειτουργεί, στο κεντρικό κτίριο του Μουσείου Μπενάκη (Κουμπάρη 1) η έκθεση «Δύο Φορές Ξένος», με αφορμή την επέτειο των 90 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή. Πρόκειται για μια περιήγηση στις μεγαλύτερες ανταλλαγές και εκτοπισμούς πληθυσμών του 20ου αιώνα, από την ελληνοτουρκική ανταλλαγή του 1923 έως τη μαζική μετακίνηση Γερμανών και Πολωνών μετά το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς επίσης τον διαχωρισμό της Ινδίας, τη δημιουργία του Πακιστάν το 1947 και την Κύπρο το 1974.
  Η έκθεση βασίζεται σε προσωπικές μαρτυρίες και σπάνιο κινηματογραφικό και φωτογραφικό υλικό και θα διαρκέσει έως τις 25 Νοεμβρίου. Πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Culture της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ήδη ταξιδέψει στην Κωνσταντινούπολη και τη Λευκωσία, ενώ τον Μάρτιο θα φιλοξενηθεί από τη Στοκχόλμη και το Λουξεμβούργο.
  Η έκθεση «Δύο Φορές Ξένος» πλαισιώνεται από εκδηλώσεις, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ζωντανή αφήγηση παραμυθιού και παιδικό βιβλίο, «το δέντρο της μνήμης» (έκθεση με εμπειρίες και σκέψεις των επισκεπτών), Προβολές Ντοκιμαντέρ, καθώς και Γαστρονομικές Βραδιές με αναφορές στην Ινδία, τον Πόντο και τη Μικρά Ασία.

Φεστιβάλ Χαρακτικής και Εκτυπώσεων

 

πηγή: www.athensvoice.gr

Από Œ  28/9-31/10

Με τα εγκαίνια των εκθέσεων στις 19.00 (28/9) «Λουμπόκ: η ρωσική λαϊκή ξυλογραφία και η σύγχρονη εκδοχή της» από τη Συλλογή Κωστάκη (ΚΜΣΤ) και «CY Print it» της Εταιρείας «Κύπριοι Χαράκτες» στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων στο Μεταξουργείο (Λεωνίδου & Μυλλέρου) και το Athens Print Fest Party που θ’ ακολουθήσει στις 20.00 (πλ. Μυλλέρου) με δράσεις από την ομάδα Εν Φλω και τη Dj Ν. Ζ., η Αθήνα θα γίνει «Η πόλη των χαρακτικών». Εκθέσεις, παρουσιάσεις, ομιλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα και ανοικτά εργαστήρια καλλιτεχνών ενώνουν (μεταξύ άλλων) Ένωση Ελλήνων Χαρακτών, Ινστιτούτο Θερβάντες, Γαλλικό Ινστιτούτο, Alpha Bank, Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας Το Φεστιβάλ διαρκεί ως 31/10. Πληροφορίες: 210 6241.881 & 210 6241.890

                            Το Πρόγραμμα του Φεστιβάλ
 

«Open Ministry»: η φιλανδική ιντερνετική «Εκκλησία του Δήμου»

πηγή: portal.kathimerini.gr
Εγκρίθηκε η online πλατφόρμα όπου κάθε πολίτης θα μπορεί να προτείνει νέα νομοσχέδια τα οποία, αν συγκεντρώσουν 50.000 υπογραφές, θα εισαχθούν υποχρεωτικά για συζήτηση στη Βουλή.
Ιντερνετική υπόσταση απέκτησε το πρότζεκτ «Citizens’ Initiative» που έθεσε σε εφαρμογή τον Μάρτιο η φινλανδική κυβέρνηση και το οποίο προβλέπει πως το κοινοβούλιο δεσμεύεται να συζητήσει και να αποφασίσει για οποιοδήποτε νομοσχέδιο προτείνει μία ομάδα πολιτών, αρκεί αυτό να συνυπογράφεται από τουλάχιστον 50.000 Φινλανδούς με δικαίωμα ψήφου. Το πρότζεκτ προέβλεπε πως οι προτάσεις θα μπορούν να υποβληθούν είτε γραπτά είτε ηλεκτρονικά και, πριν από λίγες ημέρες, ενέκρινε τις προδιαγραφές της διαδικτυακής πλατφόρμας που δημιουργήθηκε γι’ αυτό τον σκοπό.
Η online πλατφόρμα ονομάζεται «Open Ministry» και αναπτύχθηκε από την ομώνυμη φινλανδική μη κυβερνητική οργάνωση, με σκοπό να γίνει πιο εύκολη η υποβολή νόμων από τους πολίτες, αλλά και η συλλογή υπογραφών. Καθώς το πρότζεκτ προβλέπει πως θα πρέπει να πιστοποιείται η (γραπτή ή ηλεκτρονική) υπογραφή των πολιτών, η ΜΚΟ συνεργάστηκε με τις φινλανδικές τράπεζες και τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, ώστε κάθε χρήστης να μπορεί να επαληθεύει την ταυτότητά του με τους ίδιους κωδικούς που έχει πρόσβαση μέσω ίντερνετ στον τραπεζικό του λογαριασμό ή στον λογαριασμό του κινητού του τηλεφώνου.
Μάλιστα, όλοι οι πάροχοι και οι τράπεζες βοήθησαν στην ανάπτυξη της πλατφόρμας και «δάνεισαν» τα ηλεκτρονικά τους συστήματα εντελώς δωρεάν. Γεγονός που βοήθησε ώστε οι κρατικοί εμπειρογνώμονες να εγκρίνουν πρόσφατα τη μέθοδο πιστοποίησης της πλατφόρμας, όπως και τους μηχανισμούς που χρησιμοποιεί για να μην μπορεί κάποιος χάκερ να υποκλέψει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Η «Open Ministry» αναμένεται να τεθεί επισήμως σε λειτουργία από την 1η Οκτωβρίου, ενώ στους 2-3 μήνες που είχε «ανέβει» στο ίντερνετ πειραματικά, Φιλανδοί πολίτες υπέβαλαν περίπου 140 προτάσεις για νομοχέδια. Η μη κυβερνητική οργάνωση προβλέπει, μέχρι τις αρχές του 2013, κάποια από αυτές τις προτάσεις θα καταφέρει να συγκεντρώσει 50.000 ηλεκτρονικές υπογραφές, και επομένως θα γίνει το πρώτο νομοσχέδιο που θα προέρχεται απευθείας από μία ομάδα πολιτών και θα συζητηθεί στο Κοινοβούλιο. Και ελπίζει ότι σύντομα ανάλογες πλατφόρμες θα δημιουργηθούν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Ανεξάρτητα από το αν η υποβολή των προτάσεων θα γίνεται γραπτά ή ηλεκτρονικά, το «Citizens’ Initiative» προβλέπει πως οι «πολίτες-νομοθέτες» θα πρέπει να δημοσιοποιούν τους χρηματοδότες τους, αν υπάρχουν, στην περίπτωση που οι δωρεές ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ. Επίσης, τα ονόματα των υποστηρικτών ενός νομοσχεδίου θα δημοσιοποιούνται μόνον αν αυτό συγκεντρώσει περισσότερες από 50.0000 υπογραφές.

Για πρώτη φορά, το Google Maps προσφέρει και εικονικές… καταδύσεις


πηγή: www.kathimerini.gr

Μέσα από την υπηρεσία χαρτών, από σήμερα μπορεί κανείς να περιηγηθεί σε έξι εντυπωσιακούς σχηματισμούς κοραλλιογενών υφάλων.
Σε συνεργασία με την Catlin Sea View Survey η Google «ζωντανεύει» στην υπηρεσία χαρτών της έξι εντυπωσιακούς σχηματισμούς κοραλλιογενών υφάλων από την Χαβάη, την Αυστραλία και τις Φιλιππίνες, ενσωματώνοντας στο Google Maps πανοραμικές υποβρύχιες εικόνες από αυτές τις περιοχές.
Με τη χρήση ειδικά σχεδιασμένης τεχνολογίας αιχμής και με την πρώτη ταμπλέτα-φωτογραφική μηχανή παγκοσμίως που λειτουργεί κάτω από το νερό, οι χρήστες του Google Maps θα μπορούν να απολαύσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία «εικονικών καταδύσεων» στους υφάλους. Για τον σκοπό αυτό, η Google χρησιμοποιεί έως και 50.000 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, οι οποίες ενώνονται για να δημιουργήσουν 360-μοιρών πανοραμικές απεικονίσεις.

ο κρατήρας Molokini στη Χαβάη
   Ανάμεσα σε αυτές τις περιοχές είναι ο Μεγάλος Κοραλλιογενής Ύφαλος (Great Barrier Reef), στα ανοιχτά της Αυστραλίας, ο κρατήρας Molokini στη Χαβάη και το Apo Island στις Φιλιππίνες, ενώ οι πανοραμικές εικόνες είναι συγκεντρωμένες και στην ηλεκτρονική διεύθυνση maps.google.com/ocean. Επιπλέον, εκτός από το Google Maps, θα ενσωματωθούν στο Google Earth, και ένα μικρό δείγμα των εικόνων θα υπάρχει και στο Panoramio UI.
το Apo Island στις Φιλιππίνες





ο Μεγάλος Κοραλλιογενής Ύφαλος (Great Barrier Reef),
στα ανοιχτά της Αυστραλίας


Η συλλογή του υλικού έγινε στα πλαίσια της δημιουργίας ενός αρχείου οπτικής αποτύπωσης των σημαντικότερων κοραλλιογενών υφάλων ανά τον κόσμο, το οποίο η Catlin Sea View Survey θεωρεί ότι θα αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο το οποίο για τους επιστήμονες, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν τις αλλαγές στο θαλάσσιο περιβάλλον όχι μόνο τώρα αλλά και στο μέλλον.
Τα ευρήματα που θα προκύψουν από αυτό το αρχείο αναμένεται να είναι εξαιρετικής σημασίας. Έχοντας ως δεδομένο ότι σχεδόν το 25% των θαλάσσιων ειδών ζουν μέσα και γύρω από τους κοραλλιογενείς υφάλους, είναι κρίσιμο να γνωρίζουμε πώς τα απειλούμενα οικοσυστήματα αντιδρούν στην αλλαγή του κλίματος. Γι’ αυτό και η αποτύπωση του Μεγάλου Κοραλλιογενή Υφάλου θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου και θα επισκεφτεί 20 διαφορετικά σημεία κατά μήκος των 2.300 χιλιομέτρων του υφάλου και μάλιστα σε πρωτοφανή κλίμακα και βάθος – συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων του υφάλου που δεν έχουν ποτέ πριν στο παρελθόν παρατηρηθεί ή μελετηθεί.     
Το 2013, η έρευνα θα συνεχιστεί σε επιλεγμένες θέσεις παγκοσμίως συμπεριλαμβανομένων της Χαβάης, των Φιλιππίνων και των Βερμούδων. Η Google υπολογίζει ότι θα μοιραστεί αυτές τις καταπληκτικές εικόνες με περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες του Google Maps παγκοσμίως. Στόχος της είναι να κάνει αυτές τις ειδικές υποβρύχιες τοποθεσίες το ίδιο προσβάσιμες στο κόσμο όπως είναι οι δρόμοι και τα αξιοθέατα που εξερευνούν ημερησίως στο Google Maps. Παράλληλα, χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά την πρώτη νυχτερινή κατάδυση μέσω του Google+ Hangout στις 26 Σεπτεμβρίου.

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

«Οι ευθύνες αρχίζουν από τα όνειρα…» Από τις "Δοκιμές" του Γιώργου Σεφέρη

                                                Η ΤΕΧΝΗ και η ΕΠΟΧΗ

Στις "Δοκιμές" μου αρέσει να επιστρέφω πολύ συχνά. Ετούτο το κείμενο εξακολουθεί να παραμένει τόσο επίκαιρο, εκκωφαντικά ηχηρό στους καιρούς που ζούμε...
 
Το δοκίμιο του ΣΕΦΕΡΗ «Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ» γράφτηκε σαν απάντηση στην έρευνα που έκανε το περιοδικό ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ με ένα ερώτημα που απευθύνονταν στους διανοούμενους της εποχής εκείνης (μαζί με το Σεφέρη απάντησαν και πολλοί άλλοι επώνυμοι). Το ερώτημα ήταν: «αν η τέχνη μπορεί και πρέπει να είναι αυτόνομη, χωρίς να υπηρετεί καμιά σκοπιμότητα ή οφείλει να προσφέρει υπηρεσίες καθορισμένες από τους θεωρητικούς του ενός ή του άλλου συστήματος».

  Το ερώτημα ήταν: τι πρέπει να κάνει ο πνευματικός εργάτης απέναντι στους θρησκευτικούς φανατισμούς που είχαν εξαπολύσει οι πολιτικές ορθοδοξίες του καιρού. Οι άνθρωποι που αποκρίθηκαν μπορούν να χωριστούν νομίζω σε δυο κατηγορίες: α] Σ’ εκείνους που προτίμησαν ν’ αφιερωθούν στο έργο τους πιστεύοντας, συνειδητά ή ασυνείδητα, πως το έργο τους θα απαντούσε καλύτερα από τους ίδιους. Μερικοί από αυτούς έτυχε να βρεθούν καταδικασμένοι σε θάνατο και από τους δύο αντίμαχους φανατισμούς και β] Σ’ εκείνους που προτίμησαν, εννοώ πάντα ως τεχνίτες και όχι ως πολιτικά όντα (το πολιτικό χρέος δεν αφορά τη συζήτησή μας) να διαλέξουν τα στρατόπεδα της κοινωνικής πάλης. Οι καλύτεροι, καθώς πιστεύω, ανάμεσα στους τελευταίους τούτους έκαναν την πράξη αυτή με απόλυτη συνείδηση του τι έκαναν. Είπαν δηλαδή καθαρά: «Σήμερα έχουμε πόλεμο, κι όλα πρέπει να υποταχθούν στις προσταγές του πολεμάρχου μας. Αύριο, σαν τελειώσουμε, θα συζητήσουμε για την Τέχνη». Υπό τον όρο αυτό έχω το χρέος να προσθέσω ότι τους σέβομαι απόλυτα, γιατί οι μόνες συζητήσεις που μ’ ενδιαφέρουν είναι εκείνες όπου οι διαλεγόμενοι δεν προσπαθούν να θολώσουν τα νερά με δημαγωγικά τσακίσματα.

  Και πραγματικά δεν είναι λογικό να ρωτούμε αν η Τέχνη πρέπει να είναι αυτόνομη – η αυτονομία της Τέχνης είναι αξίωμα- αλλά αν πρέπει ο καλλιτέχνης, στην τυραννισμένη και κομματισμένη εποχή μας, ν’ αποφασίσει πως η Τέχνη είναι δευτερεύουσα υπόθεση και να την εξαρτήσει από τα κριτήρια και την επιτυχία μιας πολιτικής σκοπιμότητας. Βλέπετε, στην Τέχνη, όπως και στις άλλες τίμιες δουλειές, δεν είναι βολετό να δουλεύει κανείς δυο αφεντάδες, ή αν προτιμάτε ν’ αναφέρω τον Auden που υπηρέτησε ωστόσο εθελοντής στην Ισπανία: «Να γίνει η Τέχνη δεν μπορεί της κοινωνίας η μαμή». Αν ο τεχνίτης προτιμήσει την πολιτική σκοπιμότητα, δεν έχω τίποτε να πω. Για εκείνους όμως που θα προτιμήσουν την Τέχνη, θα ήθελα να προσθέσω ακόμη δυο λόγια.


  Όταν λέω Τέχνη, δεν εννοώ διόλου τη θεωρία που πρέσβευε «η τέχνη για την τέχνη». Η διδασκαλία αυτή, που δε χρησιμεύει πια σε τίποτε, κατάντησε να σημαίνει τη δουλειά ενός ανάπηρου ανθρώπου που φτιάνει αδειανά κομψοτεχνήματα κλεισμένος μέσα σ’ ένα αποστειρωμένο δωμάτιο. Εννοώ μόνο την πνευματική τάξη που δημιουργούν τα καλά έργα της τέχνης, περασμένα ή σημερινά, εκείνα που νομοθετούν, εκείνα που θα μας διδάξουν. Αν κοιτάξουμε λοιπόν τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτά τα έργα, θα ιδούμε πως δεν είναι διόλου ξένα από τους αγώνες και τους πόθους της εποχής τους. «Ο μεγάλος καλλιτέχνης», όπως είπαν, «δεν είναι της εποχής, είναι αυτός ο ίδιος η εποχή του». Και αληθινά, η ζωή του ποιητή: αυτό το σύνολο των εντυπώσεων, αισθήσεων, αντιδράσεων που είναι το υλικό του έργου του, είναι συνάμα ένα κομμάτι της ανθρωπότητας που τον περιστοιχίζει με τους καημούς της, τους πόνους της, το μεγαλείο της, τους εξευτελισμούς της. Όσο περισσότερο «όμοιος εαυτώ» είναι ο καλλιτέχνης –και θα ήθελα τούτο να νοηθεί όχι με την έννοια μιας επιφανειακής συνείδησης, αλλά μιας γνώσης που ανατρέχει στα πιο βαθιά και αγνοημένα στρώματα της ανθρώπινης ύπαρξης- τόσο πιο πλέρια μεταγγίζει την εποχή του στο έργο του. Ο δεσμός του ποιητή με την εποχή του δεν είναι ο διανοητικός ή και ο αισθηματικός ακόμη δεσμός που συνδέει τους ανθρώπους σε μια πολιτική διαδήλωση, αλλά ένας ομφάλιος λώρος, όπως το έμβρυο με τη μητέρα του, ένας δεσμός καθαρά βιολογικός. «Είμαστε όλοι κληρωτοί της εποχής μας», έλεγε ο ίδιος ποιητής που ανάφερα παραπάνω. Πώς να γίνει αλλιώς. Από την καραβάνα της τρεφόμαστε. Κι αυτό εξηγεί το γιατί βλέπουμε ξαφνικά έναν αληθινό ποιητή που έχει τις πιο παράλογες ή «ξεπερασμένες» πολιτικές δοξασίες, να παρουσιάζει ένα έργο που, εκτός από τις ουσιαστικές αρετές του, οδηγεί ακόμη και πολιτικά, πολύ καλύτερα από ένα σωρό δημόσιους ρήτορες.


  Αλλά για να μπορέσει να δουλέψει ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι ελεύθερος. Κι έχω την ιδιοτροπία να πιστεύω, πως ένας από τους σκοπούς αυτού του πολέμου που με τόσον ηρωισμό και με τόσες θυσίες έκανε ο λαός μας ήταν κι αυτού του είδους η ελευθερία. Για να μην πέσει δηλαδή ο κόσμος και ο τόπος μας σε μια κατάσταση καταληπτικής ηλιθιότητας. Κι αν τύχει, δουλεύοντας έτσι σαν ελεύθερος άνθρωπος ο ποιητής, να φτιάξει κανένα έργο «προπαγάνδας», όπως λένε (ας πούμε πως το ποίημα του λέγεται Οι Πέρσες), δεν θα είναι σπορά κακίας αλλά ένα έργο που μοιραία και αναπόφευκτα, και υποχρεωτικά, θα πρέπει να χειροκροτήσουν και οι εχθροί του.


   Και για να τελειώνω. Υποστηρίζοντας αυτή την άποψη που νομίζω, όσο μπορώ να ξέρω, πως είναι η σωστή, δεν εννοώ διόλου πως ο ποιητής είναι ένας ανεύθυνος που κατρακυλά στο φύσημα της έμπνευσης ή της ιδιοτροπίας του. Απεναντίας, η ιδέα μου είναι πως ο γερός τεχνίτης είναι από τα πιο υπεύθυνα όντα που γεννιούνται επί γης. Σηκώνει την ευθύνη μιας πάλης ζωής και θανάτου. Από την ανθρωπότητα που μαίνεται ή σωπαίνει τριγύρω του τι θα διασώσει; Τι μπορεί να διασώσει; Τι πρέπει ν’ απαρνηθεί από την άμορφη ανθρώπινη ύλη, που είναι ωστόσο τρομακτικά ζωντανή, που τον παρακολουθεί ως μέσα στα όνειρα του: «Οι ευθύνες αρχίζουν από τα όνειρα…»

Παραγωγή γραπτού λόγου: Οδηγίες για την καταγραφή ημερολογίου


Ένα ημερολόγιο περιέχει γεγονότα, εμπειρίες, σκέψεις, συναισθήματα, επιθυμίες και ό,τι άλλο αφορά τη ζωή των ανθρώπων. Η καταγραφή όλων των παραπάνω σ’ ένα ημερολόγιο - σημειωματάριο σε βοηθάει να βελτιώσεις το γραπτό λόγο σου. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μεγαλώνοντας θα έχεις την ευκαιρία «να γυρίσεις το χρόνο πίσω» και να θυμηθείς τα μαθητικά χρόνια σου. Εξάλλου, καθώς θα αρχίζεις να γράφεις το ημερολόγιό σου, θα διαπιστώσεις ότι σιγά σιγά θα αρχίζεις να γνωρίζεις καλύτερα τους φίλους σου και-κυρίως-τον ίδιο σου τον εαυτό, όταν θα ξαναδιαβάζεις τις σελίδες του μετά από λίγο καιρό βλέποντας τα γεγονότα από μικρή χρονική απόσταση. Για να γράψεις το ημερολόγιό σου μπορείς να ακολουθήσεις τις παρακάτω οδηγίες:
a.     Όταν περιγράφεις τις εμπειρίες σου, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείς το πρώτο πρόσωπο ενικού, π.χ. «Στις διακοπές, όμως, βγαίνω έξω κάθε μέρα». Να θυμάσαι ότι το ημερολόγιο είναι ένας έμπιστος φίλος, γι’ αυτό μπορείς να του μιλάς όπως θα μιλούσες σ’ ένα φίλο ή φίλη σου, π.χ. «Πες μου, αγαπητό μου ημερολόγιο, εσύ θα άντεχες;» 

b.     Στο ημερολόγιο χρειάζεται πρώτα να γράφεις την ημερομηνία στην αρχή της σελίδας πάνω δεξιά, π.χ. Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012. Μερικοί προτιμούν αντί για την ημέρα να γράφουν το όνομα της πόλης, π.χ. Θεσσαλονίκη, 8 Οκτωβρίου 2012.

c.      Από κάτω αριστερά μπορείς να χρησιμοποιείς τη φράση «αγαπημένο μου ημερολόγιο» ή «αγαπητό μου ημερολόγιο», όπως δηλαδή θα έγραφες γράμμα σ’ ένα φίλο ή φίλη σου.
 
Μπορείς να ξεκινήσεις από σήμερα να κρατάς το προσωπικό ημερολόγιό σου! Καλή αρχή! Και να θυμάσαι ότι στο ημερολόγιό σου μπορείς να γράφεις και τις δύσκολες ή δυσάρεστες στιγμές της ζωής σου, όπως το κάνει κι η Χριστίνα, η ηρωίδα της Ζωρζ Σαρρή, στο απόσπασμα που ακολουθεί.
 


Το ημερολόγιο της Χριστίνας
[…] Νιώθω τόσο μόνη και τόσο απελπισμένη. Σε ποιον να μιλήσω; Αποφάσισα να αρχίσω να γράφω ημερολόγιο, κάθε φορά που θα με πνίγει η σιωπή. […]
Παρασκευή βράδυ, 25 Σεπτεμβρίου,
Πρώτη νύχτα στην Αθήνα, στο θυρωρείο ….
Πρέπει να το πάρω απόφαση, να κλείσω την πόρτα και ν’ αρχίσω μια καινούρια ζωή, σε μια ξένη πόλη, που δε θέλω ν’ αγαπήσω. Είμαι δεκαπέντε χρονών, μοναχοκόρη, χαϊδεμένη, χαιρόμουν τα πάντα. Τίποτε δε μου έλειπε και ξαφνικά τα έχασα όλα. Όλα. Πήγαινα σχολείο, στην Τρίτη γυμνασίου. Μ’ άρεσαν τα μαθήματα, οι δάσκαλοι, οι συμμαθήτριές μου. Το μεσημέρι γύριζα με τα πόδια σπίτι και πάντα με περίμενε η μαμά χαμογελαστή. Ο πατέρας μου ήταν ασφαλιστής σε μια μεγάλη γερμανική εταιρεία. Δούλευε πρωί και απόγευμα. Τον έβλεπα πολύ μόνο τις Κυριακές, όταν πηγαίναμε εκδρομές, περιπάτους στον κινηματογράφο. Ήταν καλός, τον αγαπούσα και όλο με πείραζε. Βασίλισσα Χριστίνα με φώναζε. […]
 
Απόσπασμα από «Το ψέμα», της Ζωρζ Σαρή, εκδ. Κέδρος


Η σύγχρονη εκπαιδευτικός


πηγή: http://www.livebinders.com


 
Μια γελοιογραφία που έκανε θραύση σήμερα στις σελίδες των εκπαιδευτικών στο facebook.

Τα οφέλη της χρήσης video στην τάξη μας

πηγή: www.onlineuniversities.com 



   Οποιαδήποτε εταιρεία, οργανισμός ή άτομα που ελπίζουν να επωφεληθούν από το ψηφιακό βίντεο για να εκπαιδεύσει ή να ψυχαγωγήσει το λαό ή την προώθηση ενός προϊόντος θα πρέπει να έχει μια στρατηγική θέση  για το βίντεο, τον απαιτούμενο χρόνο και τον εξοπλισμό. Οι εκπαιδευτικοί, βέβαια, δεν απαλλάσσονται από τα βασικά χαρακτηριστικά της εδραίωσης μιας βιώσιμης στρατηγικής για τη χρήση του βίντεο - ειδικά όταν πρόκειται για το πώς ακριβώς σκοπεύουν να επωφεληθούν από ό, τι το μέσο προσφέρει.
  1. Online και open source :Επειδή τόσο η σύνδεση  όσο και οι ανοιχτές σε πρόσβαση πηγές εντός της  εκπαίδευσης έχουν σταθερή ανάπτυξη, επιβάλλεται να ανάψουν τις φωτογραφικές μηχανές και τα φιλμ. Οι εκπαιδευτικοί που φορτώνουν τα video για δημόσια κατανάλωση σε μια προσωπική ιστοσελίδα, το iTunes U , το YouTube Εκπαίδευση , ή άλλων πόρων οφείλουν να επεκτείνουν την επιρροή τους και να προσθέσουν ένα πιο ανθρώπινο στοιχείο.
  2. Προσβασιμότητα :Η Ενσωμάτωση βίντεο σε μαθήματα προσφέρει μια βιώσιμη μέθοδο για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες ή συνθήκες που απαιτούν- δεσμεύοντα να βρίσκοναι στο σπίτι.
  3. Αρχειοθέτηση :Οι εκπαιδευτικοί που απαιτούν από τους σπουδαστές τους να παρακολουθούν βίντεο μπορεί να θέλουν να κρατήσουν ένα ψηφιακό αρχείο της δουλειάς τους για να το αναδείξουν στις μελλοντικές τάξεις.
  4. Visual μαθητές :Μερικοί μαθητές μαθαίνουν καλύτερα μόνο κατά την προβολή κινουμένων σχεδίων διαγραμμάτων και άλλων μαθημάτων βίντεο. Μια καλά ισορροπημένη τάξη εξαπλώνεται σε διαφορετικά μαθησιακά στυλ και διδακτικές μεθόδους.
  5. Μεγαλύτερη συνδεσιμότητα τάξη :Η Τηλεδιάσκεψη με το Skype και άλλες υπηρεσίες VOIP προσελκύει εκπαιδευτικούς που θέλουν οι μαθητές τους να αντιμετωπίσουν συνεργατικά έργα με τους ομολόγους από όλο τον κόσμο.  Είναι μια στρατηγική συμμετοχή - άνοιγμα  και προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες που δεν ήταν διαθέσιμες πριν από μια δεκαετία.
  6. Χαμηλού κόστους εκδρομές H έγχυση βίντεο στην τάξη   μπορεί να μεταφέρει τους μαθητές σε αξιοσημείωτες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο,  και σε μουσεία που προσφέρουν δωρεάν εικονικές περιηγήσεις .
  7. Ηλεκτρονικά παιχνίδια :Τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι η μάστιγα της κοινωνίας των πολιτών, και στην πραγματικότητα, έχουν πραγματικά κάποια απίστευτα εκπαιδευτικά οφέλη.
  8. Η αντιμετώπιση των απουσιών :Δεν έχει σημασία ποιος πρέπει να μείνει στο σπίτι - ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής - πριν από την εγγραφή διαλέξεων, το βίντεο βοηθά να κλείνουν τα κενά στα μαθήματα που προκύπτουν από τις απουσίες.
  9. Συμπληρωματικά υλικά:Ταινίες Snag , Hulu , δωρεάν ντοκιμαντέρ. Και, φυσικά, οι υπερσύνδεσμοι Διαδικτύου με open source διαλέξεις από μερικά από τα πιο σημαντικά ιδρύματα του κόσμου, όπως το MIT, το Stanford και το Yale.
  10. Υποστήριξη της δημιουργικότητας :Αντί να αναγκάζονται στο χαρτί με τά κουίζ, τις εξετάσεις τα φύλλα εργασίας, τους προκαλώ να μοιράζονται αυτά που έχουν μάθει δημιουργικά, μέσα από την ταινία που έχουν τραβήξει και επεξεργαστεί οι ίδιοι.
  11. Ο ψηφιακός γραμματισμός :Τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επωφεληθούν από την ενδυνάμωση του ψηφιακού γραμματισμού, των δεξιοτήτων τους, ανεξάρτητα από το αν ή όχι ελπίζουν να μοιραστούν τα βίντεο τους σε απευθείας σύνδεση.

Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2012

Βρίσκω τα συγκεκριμένα ουσιαστικά του κειμένου: SOS! ΟΙ ΦΩΚΙΕΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ


   Να βρεις τα ουσιαστικά του παρακάτω κειμένου και να τα βάλεις στη σωστή στήλη. Να θυμάσαι ότι τα συγκεκριμένα  ουσιαστικά φανερώνουν πρόσωπο – ζώο – πράγμα.

SOS! ΟΙ ΦΩΚΙΕΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ

Οι φώκιες ζουν κοντά στη θάλασσα. Τρώνε ψάρια και είναι σημαντικές για τη φύση. Όμως, χιλιάδες φώκιες σκοτώνονται κάθε χρόνο. Γιατί; Οι άνθρωποι θέλουν τις γούνες τους, από τις οποίες φτιάχνουν παλτά, σακάκια, τσάντες και καπέλα. Οι κυνηγοί αρπάζουν αυτά τα συμπαθητικά ζωάκια από τις μητέρες τους. Δεν τις σκοτώνουν με όπλα αλλά με ρόπαλα για να μην χαλάσουν τη γούνα τους! Έτσι η φώκια κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τη γη. Γι’ αυτό πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να προστατέψουν τις φώκιες και δεν επιτρέπουν στους κυνηγούς να τις σκοτώνουν. 

Πρόσωπο
Ζώο
Πράγμα
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skateistan: Τα παιδιά της Καμπούλ "γλιστράνε" μέσα από τον πόλεμο στην ελπίδα!

πηγή: www.skateistan.org                              Η πόλη της Καμπούλ παραπαίει από δεκαετίες πολέμου. Χιλιάδες παιδιά της αντιμετωπίζουν μια ζωή με λίγες προοπτικές. Αλλά μερικοί βρίσκουν ελπίδα σε ένα απίθανο μέρος.  Ένα περίεργο θέαμα εμφανίζεται μέσα στη βία και τη φτώχεια της Καμπούλ: κορίτσια και αγόρια γλιστράνε μέσα από τον πόλεμο στην πόλη τους σε επίπεδες πλάκες με ρόδες στο κάτω μέρος, τα παπούτσια τους φαινομενικά κολλημένα στην επιφάνεια. Αλλά ακόμη πιο ασυνήθιστο από το θέαμα του Αφγανιστάν, για τους εφήβους skateboarders είναι η έκφραση στα πρόσωπά τους. Το έργο Skateistan μεταμορφώνει τις ζωές εκατοντάδων παιδιών, μέσα από μία μοναδική πρωτοβουλία για την εκπαίδευση  και  τον αθλητισμό. Ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τη δύναμη της ανθρώπινης ψυχής και την αντίσταση των παιδιών στη μαυρίλα και το θάνατο που παραμονεύει παντού. Μοιραστείτε το με τους μαθητές σας!  Κλικάρετε εδώ για να δείτε το ντοκιμαντέρ
 
 
 
 



 

Τ.Σ Έλιοτ: «Έρημη Χώρα»





 
Στις 26 Σεπτεμβρίου του 1884 στο St Louis στο Missouri έρχεται στον κόσμο ένας από τους σημαντικότερους ποιητές του 20ου αιώνα ο Τόμας Στερνς Έλιοτ (Thomas Stearns Eliot).




Η «Έρημη Χώρα», που έχει μεταφραστεί σχεδόν σε όλες τις γλώσσες, αναγνωρίζεται ως το κορυφαίο έργο του νομπελίστα ποιητή Τόμας Στερνς Έλιοτ. «Έρημη Χώρα» - Μετάφραση: Γιώργος Σεφέρης

Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012

Βρίσκω ταιριαστά επίθετα


Στο παρακάτω κείμενο τα ουσιαστικά είναι μόνα τους στο λόγο. Να βρεις και να γράψεις δίπλα τους ταιριαστά επίθετα. Τι παρατηρείς για το κείμενο πριν (χωρίς επίθετα) και μετά (με επίθετα);

Η γειτονιά της Αρετής

   Ένα ........................ κορίτσι δέκα χρονών, η Αρετή, ζει σε μια ........................... πολυκατοικία, στα .............................. προάστια της πόλης. Τριγύρω υπάρχουν παντού τέτοια .............................. σπίτια. Ανάμεσα στις ................................ πολυκατοικίες είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Εδώ κι εκεί έχουν γλιτώσει μερικά .................................. κομμάτια γης με ............................... χορτάρι. Εκεί συναντάς ........................... παγκάκια και δυο τρία ............................... δεντράκια που ορθώνονται με δυσκολία. Τα στηρίζουν κάποιοι συμπολίτες της, με ...................................... υποστυλώματα σαν ................................... κλουβιά. «Τα ................................ παιδιά της .............................. γειτονιάς μου μοιάζουμε με τα ........................ δεντράκια της», σκέφτεται, συχνά, η Αρετή.

Η θαυμαστή γέννηση ενός δελφινιού!


   Το γύρο του κόσμου κάνει το βίντεο με τη γέννηση ενός δελφινιού, σε καταφύγιο στη Χαβάη. Στο βίντεο αρχικά φαίνεται η ουρά του δελφινιού, ενώ βρίσκεται ακόμα στο σώμα της μητέρας του.
Με το που γεννιέται, το θηλυκό δελφινάκι ανεβαίνει στην επιφάνεια να πάρει την πρώτη του ανάσα και στη συνέχεια κολυμπά δίπλα στη μητέρα του.
Το βίντεο τραβήχθηκε στο καταφύγιο «Dolphin Quest» στη Χαβάη, όπου οι επισκέπτες μπορούν να αγγίζουν και να κολυμπούν μαζί με τα θαλάσσια θηλαστικά.
Οι φροντιστές του πάρκου θα παρακολουθούν για το προσεχές διάστημα το νεογέννητο, καθώς όπως επισημαίνουν οι πρώτες 30 ημέρες είναι οι πιο επικίνδυνες.
Στην άγρια φύση, το ποσοστό επιβίωσης των νεογέννητων από θηλυκά δελφίνια που γεννούν πρώτη φορά είναι 50%. Στα καταφύγια, το ποσοστό είναι ελαφρώς υψηλότερο.

Culture Crossing: μια μοναδική πηγή πληροφοριών για διάφορες χώρες

 
 
 
A community built guide to cross-cultural etiquette & understanding
 
Το Culture Crossing είναι μια μοναδική πηγή πληροφοριών για διάφορες χώρες. Παρέχει μερικά βασικά δημογραφικά στοιχεία, αλλά συμπεριλαμβάνει επίσης και λεπτομέρειες σχετικά με το ύφος της επικοινωνίας, το ντύσιμο, τις χειρονομίες και την επικονωνία, συνολικά κλπ. Είναι διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη πηγή πληροφοριών σχετικά με τις χώρες που είναι στο διαδίκτυο. Θα αποτελέσει σίγουρα μία πολύτιμη πηγή πληροφοριών για τους μαθητές όταν ερευνούν για πληροφορίες σχετικά με τις χώρες.

Classrooms from throughout the world / Σχολικές Αίθουσες από ολόκληρο τον κόσμο

 
 
(Γ) Magnum Photos  
MUMBAI, India, 2006
 
(c) Magnum Photos
SEOUL, South Korea, 2007
(c) Magnum Photos
BENARES, India—An open-air school, 1997







Santa Barbara, Athens, Greece, 2007
(c) Magnum Photos
SOLO, Indonesia, 2004

 

(c) Magnum Photos
MARKEN, LIMPOPO, South Africa,2004

One Day on Earth – Motion Picture Trailer




        

 from One Day On Earth

Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012

(Mark Rothko, 1903-1970): Ένα ταξίδι μέσα στον κόσμο του καμβά


Ο Μαρκ Ρόθκο (Mark Rothko, 1903-1970) γεννήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 1903 σε ένα εβραΪκό γκέτο της Ρωσίας και εξελίχθηκε σε διανοούμενο καλλιτέχνη της Νέας Υόρκης. Παρ' όλο που είναι κυρίως γνωστός ως «αφηρημένος εξπρεσιονιστής», το έργο του καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα της σύγχρονης ζωγραφικής, ξεκινώντας από τον εξπρεσιονισμό και το σουρεαλισμό και φτάνει μέχρι την αφηρημένη τέχνη. Όπως άλλωστε έλεγε ο ίδιος, δεν ζωγράφιζε αντικείμενα αλλά ιδέες.
Ο Marcus Rothkowitz, όπως ήταν το κανονικό όνομά του, γεννήθηκε το 1903 στην ανατολική Λετονία. Έφυγε από την χώρα του σε ηλικία δέκα ετών στην Αμερική μαζί με τις δύο αδελφές του και εγκαταστάθηκαν στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ, όπου ήδη ζούσαν οι γονείς τους.
Ξεκίνησε σπουδές το 1921 στο Πανεπιστήμιο Yale, γρήγορα όμως τις εγκατέλειψε για να αφοσιωθεί στη ζωγραφική. Για τον ίδιο τον Rothko, «στη ζωγραφική η πλαστικότητα κατορθώνεται από μια αίσθηση κίνησης, τόσο μέσα στον καμβά όσο και έξω από το χώρο, μπροστά από την επιφάνεια του καμβά. Στην πραγματικότητα ο καλλιτέχνης προσκαλεί το θεατή να κάνει ένα ταξίδι μέσα στον κόσμο του καμβά. Ο θεατής πρέπει να κινείται με τα σχήματα του καλλιτέχνη, μέσα και έξω, κάτω και πάνω, διαγώνια και οριζόντια, πρέπει να καμπυλώνει γύρω από τις σφαίρες, να διέρχεται μέσα από τούνελ, να γλιστράει από κατωφέρειες, μερικές φορές να πραγματοποιεί έναν εναέριο άθλο πετώντας από το ένα σημείο στο άλλο, που τον έχει προσελκύσει ένας ακαταμάχητος μαγνήτης διά μέσου του χώρου, μπαίνοντας σε μυστηριώδεις εσοχές και, αν ο πίνακας είναι επιτυχής, να το κάνει σε ποικίλα και συναφή διαστήματα. Το ταξίδι αυτό είναι ο σκελετός, το πλαίσιο της ιδέας».

Montage of the work of late Abstract Expressionist Mark Rothko. Beautiful images and a beautiful song to match -'Videotape' by Radiohead.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...