Κυριακή, 3 Μαρτίου 2013

Το όνειρο του σκιάχτρου: Κατανόηση & Παραγωγή Γραπτού Λόγου


Το όνειρο του σκιάχτρου

(………………………………………………………………………………) 

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Γεια σου, πουλάκι. Έλα, λίγο πιο κοντά!

ΤΙΤΙΒΟΥΕ:( …………………………..) Να ‘ρθω λίγο πιο κοντά;

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Αμέ! Έλα.

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………………………)Να ‘ρθω κι άλλο λίγο;

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Και δεν έρχεσαι;

(……………………………………………………………………..)

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Χαίρω πολύ! Εμένα με λένε Τιτιβούε! Εσένα;

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Δεν έχω όνομα. Τα σκιάχτρα δεν έχουν όνομα! Σ’ ευχαριστώ που ήρθες να μου κάνεις παρέα.

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………………………) Ωραία τα λαχανικά σου!

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: (……………………………)Δεν είναι δικά μου. Είναι του Κυρ-Δίκανου του γαιοκτήμονα!

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………………………) Ποιανού;!! Αυτουνού του κακούργου! Αυτουνού του δολοφόνου! Ξέρεις πόσα πουλάκια έχει αφήσει ορφανά αυτός;

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: (……………………..) Έτσι, ε;

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Θα πρέπει να του σκαρώσουμε ένα γενναίο πάθημα.

(……………………………………………………………………)

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Πεινάς, ε; Εάν θέλεις δοκίμασε τα φρέσκα λαχανικά μου.

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Σ’ ευχαριστώ πολύ! (…………………….) Μμμμμ, ωραιότατο το λάχανο! (…………………………………) Μμμμμμμμ,

νοστιμότατα και το κουνουπίδι και το μαρουλάκι!

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Δεν μου λες, πού μένεις;

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………) Εκεί πέρα, κάτω στη ρεματιά. Αχ, καλά που το θυμήθηκα! Ξέρεις, ο χθεσινός αέρας χάλασε τη φωλιά μου και ψάχνω λίγα άχυρα για να την επιδιορθώσω.

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Μη χολοσκάς! Θα σου δώσω εγώ! Άχυρα είμαι παραγεμισμένο! Πάρε όσα θέλεις!

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: (……………..) Μήπως αδυνατίσεις;

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Δε βαριέσαι! Πάρε σου λέω! Κάτσε να ξεκουμπώσω το σακάκι μου. (……………………………………………………………..

…………………………………………………………………………….)

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Πόνεσες; (……………………………..)

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: Καθόλου! Σ’ ευχαριστώ για το φιλί!

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Ξέρεις κάτι; Σου βρήκα ένα όνομα.

ΣΚΙΑΧΤΡΟ: (……………..) Όνομα; Αλήθεια;!

ΤΙΤΙΒΟΥΕ: Θα σε λέω Αχυρούλη!!!

Ευγένιος Τριβιζάς, Το όνειρο του σκιάχτρου, εκδ. Εστία(απόσπασμα)

Α) Ερωτήσεις Κατανόησης Κειμένου

1)    Αφού διαβάσεις το παραπάνω απόσπασμα του θεατρικού έργου  δώσε την απάντησή σου στα ακόλουθα:

α) Ποια θεατρικά «πρόσωπα» πρωταγωνιστούν στη συγκεκριμένη σκηνή;

……………………………………………………………………………

    

 β) Για ποιο άλλο πρόσωπο γίνεται λόγος, αν και δε συμμετέχει στη σκηνή; ………………………………………………………………….

 

γ) Ποιο νομίζεις ότι είναι το σκηνικό, στο οποίο εξελίσσεται η σκηνή;

…………………………………………………………………………….

δ)Για ποιο λόγο ο Τιτιβούε δε συμπαθεί τον Κυρ-Δίκανο;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ε) Τι συναισθήματα νιώθει ο Τιτιβούε στην αρχή για το Σκιάχτρο και τι στο τέλος της σκηνής; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

στ) Αφού φέρεις στο νου σου για ποιο λόγο οι άνθρωποι φτιάχνουν τα σκιάχτρα, σκέψου τι διαφορετικό, ως προς το χαρακτήρα του, έχει το Σκιάχτρο του θεατρικού έργου;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

ζ) Πώς «βαφτίζει» ο Τιτιβούε το Σκιάχτρο; Για ποιο λόγο;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2)Δώσε έναν τίτλο που να ταιριάζει στη σκηνή. Όπως πρόσεξες, απ’ το θεατρικό κείμενο απουσιάζουν οι σκηνοθετικές οδηγίες. Φαντάσου ότι συμβουλεύεις δύο συμμαθητές /-τριες σου για να παίξουν τους δύο ρόλους. Γράψε τις σύντομες οδηγίες σου, μέσα στις παρενθέσεις.
 
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Πώς νομίζεις ότι θα αντιδράσει ο Κυρ-Δίκανος, όταν θα πληροφορηθεί για αυτή τη σκηνή; Τι φαντάζεσαι ότι θα συμβεί στη συνέχεια του έργου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...